    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pompa ciepła czy biomasa?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 23 Oct 2018 16:52:12 +0200

    Tue, 23 Oct 2018 13:47:03 +0200, alberciq

    > Tak to boli i również komina oraz kominka nie mam, ale mam pompę
    > gruntową, którą uważam za zdecydowanie lepszą nad powietrzną i o ile są
    > możliwości to taką należy wybrać.

    Nie jestem co do tego przekonany. Ani do tego że trzeba powietrzną jakoś
    dodatkowo zabezpieczać (a gruntowej nie), ani że PC GW jest lepszym
    wyborem. Jedynym dodatkowym argumentem przemawiającym na korzyść gruntowej
    jest brak jednostki zewnętrznej (ew. hałasu od wentylatora), no i że
    teoretycznie gruntowa pracuje w lepszych warunkach (bo cała pompa stoi pod
    dachem w ciepełku i suszy).

    --
    Pozdor
    Myjk