  • Data: 2020-11-27 15:48:26
    Temat: Re: Pompa ciepła, nietypowy dobór.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Też tak myślałem.
    > Ale nie wiemy czym pytający dysponuje.

    Wodą przemysłową o temperaturze w okolicach 20C, jak na moje potrzeby to
    "niezamrażalne" dolne źródło może być.

    > Wiemy, ze ogrzewał jakim czynnikiem o temperaturze 30C, który obecnie ma
    > 20C.

    No właśnie.

    > Faktem jest, że podgrzanie wody grzałką z 20 do 30C nie będzie w
    > powyższych przypadkach zasadne, jeśli będzie później tracona z wyższą
    > temperaturą niż na wejściu.

    Od biedy można grzałką, przecież to tylko o 10C, ale ekonomia jest taka
    sobie. Wolę PC założyć. Nie szukam rozwiązania na miesiąc, aż naprawię
    coś tam, gdyż nic się nie zepsuło. Po prostu zmienił się proces i mam
    mniej ciepła do "wyrzucenia".

    > Więc pomysł z pompą ciepła z rozdzielonymi obwodami W/W wydaje jedyny
    > aby podnieść temperaturę czynnika i nie tracić później energii.

    Też mi się tak wdaje.

    Miłego.
    Irek.N.