    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa ciepła powietrze-cwu - warto?
    Date: Tue, 23 Aug 2022 07:40:37 +0200

    W dniu 22-08-2022 o 21:40, M M pisze:
    > Mało komfortowe, sporo wody się marnuje (najpierw długo leci zimna z rur,

    Niestety tak, ma swoje minusy.
    Do tego woda wolniej leci, bo przepływ mniejszy, a nie idzie ustawić na
    temperaturę wyższą niż 50 stopni, jak w bojlerze.

    Za to:
    - mam nadzieję że nie będzie go trzeba wymieniać na nowy co 7 lat tak
    miałem z bojlerami),
    - nie trzeba oszczędzać ciepłej wody - jak 3 osoby chcą się wykąpać po
    sobie to mogą.
    -kosztował 1/4 tego co ta pompa ciepła plus zbiornik, a cena
    eksploatacji tylko nieco niższa, zimą pewnie wcale
    -z bojlera też trwało zanim ciepła woda doleciała, krócej, ale też długo

    > potem dość długo się ustawia właściwą temperaturę

    Przesada, od momentu w którym ciepła woda już doleci, trzyma poziom.
    Przynajmniej dopóki nikt nie odkręci wody w innym kranie.
    Do prysznica nadaje się rzecz jasna gorzej, ale do dużej wanny - bardzo
    dobrze.

    Mieszacz na środek i pełen komfort, nic nie trzeba ustawiać.
    Dla bardziej wrażliwych, pod prysznic bateria termostatyczna.

    > dość mocno zależną od przepływu, jak zakręcę by oszczędzić wodę to potem znowu od
    początku) i czasem się nie włącza jak woda za >słabo leci (piec 2-funkcyjny

    No właśnie 2 funkcyjne piece sprawdzają się dużo gorzej i mają dużo
    większe problemy tego typu, które opisujesz.
    Pewnie funkcja przełączania nie działa najlepiej.

    Podgrzewacz który tak działał, miałem kiedyś w 50 letnim bloku, był w
    nim chyba od nowości.
    Nowy nie ma takich problemów, mimo że ma turbo, które i tak opóźnia
    pierwsze podgrzanie wody (musi się najpierw uruchomić wentylator w kominie).