  • 11. Data: 2013-12-12 10:08:02
    Temat: Re: Pompa ciepła, regeneracja złoża, a solary latem?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-12 09:13, Budyń pisze:
    > postawiłem na dachu modele solarów ustawionych pod różnymi kątami
    > wykresik temperatury stagnacji z wczoraj wyglada tak:
    > http://www.elgo.wroclaw.pl/zbiorczy.png
    >
    > Czujnik to zwykła czarna blacha w izolacji ze styropianu, z szybą z
    > poliwęglanu.
    > Niebieski to mój dach, który zima po prostu nie działa. Mój nowy dom
    > bedzie mial nachylenie 45 (zielona kreska).
    >
    > Latem, dla porównania, mój dach wyglada (czasem) tak:
    > http://www.elgo.wroclaw.pl/130619TBLCH.png
    > a energii daje: http://www.elgo.wroclaw.pl/130619MOC.png

    Pouczajace.
    Zwrocilem uwege na pierwszy link. Roznica w kacie pochylenia miedzy 45 a
    80 stopni nie powala, ale 20 stopni wyglada juz bardzo kiepsko.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2013-12-13 11:17:13
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 10:08:02 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Pouczajace.
    >
    > Zwrocilem uwege na pierwszy link. Roznica w kacie pochylenia miedzy 45 a
    >
    > 80 stopni nie powala, ale 20 stopni wyglada juz bardzo kiepsko.

    Bo jak sobie zobaczysz na jaka wysokosc wspina sie slonce zimą to wyjdzie ci ze na
    jakieś 50 stopni.

    Ale z tego jest inna nauka:
    Jak powiesisz sobie solary pionowo to w lato nie masz duzego problemu z nadmiarem
    mocy a w zime zbierają dosyc sporo i nie pokrywaja sie sniegiem...

  • 13. Data: 2013-12-13 22:45:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    > postawiłem na dachu modele solarów ustawionych pod różnymi kątami
    > wykresik temperatury stagnacji z wczoraj wyglada tak:
    > http://www.elgo.wroclaw.pl/zbiorczy.png

    dzis było lepiej http://www.elgo.wroclaw.pl/zbiorczy.png

    b.

  • 14. Data: 2013-12-13 22:47:27