  • Data: 2018-04-06 19:51:25
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-06 o 18:55, s...@g...com pisze:
> [...]
    Przy obecnych cenach dochodzących do 1000 złotych i wyżej, instalowanie kotła na
    paliwo stałe(rownież pellet), to grube nieporozumienie.

    > Jak cena wegla wzrosnie to pradu tez. Chyba ze skanibalizujemy elektrownie. A tak
    nie bedzie.
    > Wiec ten watek prowadzi donikad.

    Niekoniecznie musi zdrożeć energia elektryczna, ponieważ Polska
    podpisała pewne zobowiązania względem UE, na mocy których udział
    "brudnej" energii ma zostać zmniejszona.
    > A tak jak napisalem wyzej, w weglowy piec mozna wetknac kazde dziadostwo. Wiec tak
    ludzie decyduja.

    Nie można wetknąć byle czego.
    Po pierwsze w nowym domu nie ma nawet takiej możliwości zamontowania
    śmieciucha.
    Po drugie ze składów mają zniknąć "byleca". Będzie tylko i wyłącznie
    drogi węgiel. Żadnego miału czy flotu już się nie kupi.
    Po trzecie coraz częściej będą prowadzone kontrole w domach, a za
    palenie śmieciami będą wysokie kary.

    jak ich ekonomicznie cos przycisnie to moga w ten piec wkladac cokolwiek taniego.

    > Jak nie ma gazu to nie ma taniosci.
    > Kupienie zbiornika i tankowanie w polsce nie jest popularne. Nawet nie wiem czy sie
    oplaca...

    Cyba żartujesz?
    Z mojego doświadczenia ok. 30% kotłów gazowych montowanych przez
    ostatnie 2-3 lata to kotły na propan.
    Koszt ogrzewania gazem z sieci obecnie jest niższy jak ogrzewanie
    ekogroszkiem.
    Koszt ogrzewania propanem z butli jest ok. 40% droższe od ogrzewania
    gazem z sieci.
    Obecnie koszt ogrzewania nowego domku jednorodzinnego o powierzchni
    150m2 gazem z sieci waha się od ok. 2,5-3,5 tys. zł.
    Aby ogrzać taki dom ekogroszkiem kupowanym po ok. 950zł/tonę musisz
    spalić 3-4 ton.
    Choćbyś zrobił dwa razy grubsze ocieplenia domu i zastosował lepsze okna
    to i tak trudno jest zejść z ilością spalanego węgla poniżej 3 ton.
    Natomiast w przypadku gazu odczuje się znaczniej te różnice.
    Im dom mniejszy i lepiej ocieplony tym większa różnica w kosztach na
    niekorzyść węgla. Wszystko dlatego, że nikt nie produkuje kotłów z
    podajnikiem o mocy 5 czy 6kW i potrafiących modulować poniżej 3kW. Przez
    tak małe zapotrzebowanie okazuje się, że zwiększa się udział grzania
    kotła na ekogroszek w trybie podtrzymania, a w tym trybie kocioł spala
    węgiel ze sprawnością rzędu 20% - czyli na 10 worków węgla, 8 worków
    wyrzucone w kosmos.
    Takiego problemu w ogóle nie mają kotły gazowe. Dlatego im mniejsze
    zapotrzebowanie na energie tym tańsze jest ogrzewanie gazowe względem węgla.
    Podobnie też jest z kotłami na pellet, pod warunkiem, że jest duży bufor
    ciepła. Im mniejsze zapotrzebowanie tym bardziej korzystne jest
    ogrzewanie pelletem względem ekogroszku. Przy obecnym budownictwie,
    ogrzewanie pelletem jest tańsze niż ekogroszkiem, ale pod warunkiem, że
    jest duży bufor.

    > Wyzej napisales zdecydowanie ze wchodzenie w grzanie weglem to nieporozumienie. A
    to nieprawda.
    > W tym sezonie wegiel kupowalem po 800pln.

    Jakiej jakości i jakiej wartości opałowej?

    Za 700zł i 600zł też kupisz, ale oczywiście odpowiednio gorszy. Kupisz
    taniej, spalisz więcej i tak wyjdzie na jedno jak byś kupował dobry
    ekogroszek po 1000zł.

    Wybacz, ale sam też przerabiałem ten temat i mam dobre porównanie. Nie
    tylko jako użytkownik, ale także jako instalator i serwisant kotłów
    kiedyś węglowych, a obecnie już tylko gazowych.