    From: " BrunoJ" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ponadnormatywne zużycie gazu
    Date: Thu, 22 Jan 2009 08:04:16 +0000 (UTC)

    JKK <j...@i...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie - jak tylko przez ścianę, to jakieś 2 mb np. :-)
    Czy tak ciezko zrozumiec ze czasami sie po prostu nie da?
    Ja np mam blizniaka i kotlownia jest na wewnetrznej scianie blizniaczej, po
    srodku domu. Tylko zeby wyjsc z budynku trzeba 5-6m rury. A na kazdej scianie
    sa okna, wiec rura musi isc na dach - kolejne 6m. Dwie sciany odpadaja - od
    strony ulicy i sasiada legalnie sie nie da. Pozostaje jedna sciana z tylu -
    akurat najdalej oddalona + trzeba ominac kominy (krazenie z rura po piwnicy),
    przejsc przez klatke schodowa i kawalek garazu. Ewentualnie przez caly garaz i
    wyjscie na ogrod zamiast w gore, ale wtedy bedzie 10m rury poziomo, wiec tez
    nie jestem przekonany ze to jest poprawnie. Rzezba w g...
    Policz teraz koszty - wstawiajac zwykly kociol (w miejsce starego
    poprzedniego) jest to w zasadzie koszt kotla + podlaczenie. W przypadku kotla
    z zamknieta komora, oprocz wyraznie drozszego kotla dochodzi naprawde spory
    koszt przerobienia instalacji.
    U mnie kalkulacja jest jeszcze bardziej niekorzystna - ja kociol juz zastalem,
    wiec zakup nowego kotla i przerobka instalacji to wprost koszt. Ktory bedzie
    sie dluuugo zwracal. Przy budowaniu nowego domu to jest troche inaczej -
    kominy i tak musisz jakies zrobic, kociol taki czy inny musisz kupic.
    Dlatego jeszcze raz - w starym domu nie zawsze sie da, a czesto sie nie
    oplaca. Osobiscie wychodze z zalozenia ze jesli cos ma sie zwracac wiecej niz
    10 lat (to juz naprawde gorna granica) to nie jest to zadna oszczednosc.

    pozdrawiam
    Bruno