    From: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ponadnormatywne zużycie gazu
    Date: Mon, 26 Jan 2009 19:40:02 +0100

    TomekD wrote:
    > "Piotr_Boncza" <o...@m...com> wrote in message

    > Piotrze, czy mógłbyś napisać co oznacza 'zbyt niska temperatura na
    > kotle' zakładając że kocioł bez kondensacji ?

    Chodzi mi o to, że na kotle mamy, powiedzmy, 50'
    W danych warunkach potrzebujemy 60' dla osiągnięcia równowagi termicznej
    zadanej temperatury wnętrza.
    Sterownik pokojowy powoduje ciągłe włączanie się kotła a automatyka
    wewnętrzna wyłącza go po osiągnięciu 50'
    Cykl trwa do wiosny
    Beretta to zgrabnie rozwiązała. Mają algorytm, który jeśli nie
    osiągniemy
    zadanej temperatury, stopniowo podwyższa temperaturę zasilania.

    > Póki co jestem pewien że zbyt wysoka temperatura wody pogarsza
    > subiektywny komfort cieplny
    > Przebywanie w pobliżu gorącego grzejnika nie jest przyjemne, a po
    > wyłączeniu pieca przez termostat nagrzane grzejniki nadal odnoszą
    > temperaturę pomieszczenia poszerzając zakres jej wahań.

    Święta prawda, do tego nadmiar składowej podczerwieni powoduje
    rozszerzenie
    się naczyń krwionośnych, większą utratę ciepła a po wyłączeniu grzejnika
    spory dyskomfort.

    > Nie wiem jaki % załączenia pieca do czasu spoczynku przyjąć jako
    > poprawny - ten wskaźnik wydaje mi się dość sensowny ?

    też nie wiem, a mówiąc szczerze jestem zmęczony po robocie i nie jestem
    stanie szukać.

    > Teoretycznie z tego co wiem podczas grzania CO piece nie korzystają z
    > modulacji (prócz startu) a oddawanie ciepła do wymiennika przy

    A korzystają, np. mój Ceranorm moduluje wyraźnie w zależności od różnicy
    temperatury zastanej i zadanej.

    pozdrawiam Piotr