    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Date: Tue, 06 Sep 2022 18:04:05 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 16:03 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > No to nie wiedziałem. W mojej okolicy kilkuletnie dzieci są normalne i
    > żadnych telefonów nie mają.

    Aktualnie dziecko jak nie ma telefonu to jest izolowane od rówieśników
    (przez rodziców).
    Telefon dla dzieciaków nie służy do rozmów - służy do komunikacji z grupą.
    Tak jak kiedyś wrzeszczałem pod oknem "czy jest Krzysiek" - tak teraz moje
    dzieci skrzykują się ze znajomymi na "grupach". W ciągu kilku minut
    wiedzą, kto będzie na boisku/w parku, kto będzie grał, co na jutro zadane,
    kto wychodzi na rower, co trzeba przynieść do szkoły itp.
    Bez telefonu dziecko jest izolowane od tego wszystkiego, jest na gorszej
    pozycji, nie jest na "bieżąco".
    Tamten, nasz "stary świat" już dawno się skończył.
    Piszę oczywiście o dzieciach w wieku szkolnym - 6 i więcej lat.

    TG