    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Date: Tue, 6 Sep 2022 20:57:06 +0200

    2022-09-06 o 20:10 +0200, Cavallino napisał:

    > To było ponad 30 lat temu.
    > Wtedy jeszcze komórek nie było - co Ty chcesz porównywać?

    Tu już nie o żadne komórki chodzi, tylko o nieco szerszy aspekt
    sprawy - o to, że w różnych miejscach bywają różne normy społeczne.

    Mniemam, że w miastach i 35 lat temu kilkuletnie dzieci nie chadzały
    same do szkoły, kiedy na kaszubskiej wsi to była normalność. Z
    wypowiedzi padających w tym wątku wnioskuję, że z dzisiejszymi
    komórkami sprawa ma się podobnie: Sebastian raportuje, że w jego
    okolicy dzieci w przedszkolu już je mają (po co, nie wiem, skoro takie
    dziecko nie potrafi czytać, ale nie wnikam), Ewa stwierdza, że każdy
    9-latek ma smartfona, a dla Tomka to taka oczywistość, że w jego oczach
    jestem jakimś sadystą-dręczycielem który więzy dzieci w piwnicy.

    A ja tylko stwierdzam, że w moim środowisku sprawy mają się zupełnie
    inaczej - w mojej ocenie rozsądniej, zdrowiej i... normalniej.

    Mateusz