  • 111. Data: 2021-11-25 15:52:23
    Temat: Re: Prąd od 19/10/2021
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.11.2021 14:25, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > To ile kosztuje w Twoim czy moim "gniazdku" to już polityka rządu -
    > akcyzy, dopłaty, tarcze itp. mają znaczący wpływ na kwotę płaconą przez
    > Kowalskiego.

    Na 3m-c od stycznia do kwietnia 2022, VAT będzie obniżony:
    - dla gazu z 23% na 8%
    - dla prądu z 23% na 5%

    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/fbrk9kpTURBXy9m
    MTJmZjVjNmU4MjNlMmY0ZGM2NWMzOGFlZTQ4YjUwYi5qcGeSlQLN
    AxQAwsOVAgDNAvjCw4GhMAU

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 112. Data: 2021-11-25 16:39:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Na 3m-c od stycznia do kwietnia 2022, VAT będzie obniżony:

    Jeśli od stycznia do kwietnia, to na cztery miesiące.

    > - dla gazu z 23% na 8%
    > - dla prądu z 23% na 5%

    VAT na produkty przetworzone (widać to dobrze na przykładzie żywności)
    jest wyższy niż na produkty nieprzetworzone. Reguła taka wynika z samej
    istoty podatku VAT. Ta zgraja nieudaczników chyba sobie wyobraża, że gaz
    robi się z prądu.

    --
    Jarek

  • 113. Data: 2021-11-25 20:23:19
    Od: marios <d...@f...gd>

    > będą dwucyfrowe

    Po pierwsze link do money - toż to to samo co do onet, wp, wyborcza,
    tvn, polsat, .. i tryliona innych straszących Polaków serwisów, nie
    wyłączając serwisów aktualnie rządzących - ktokolwiek by to był(!) - jak
    w piosence (kto to śpiewał? - chyba Muniek)

    Po drugie - czepiam się cytatu - tak samo precyzyjny "będą dwucyfrowe"
    czego? - "dwucyfrowa" to; 10 zł miesięcznie? - może odpowiedź jest w
    artykule - nie miałem siły czytać

    W skali inflacji można sobie straszyć i wymyślać dowolnie.

    Kiedyś pisałem tu (a może na pl...podatki) o cenie papierosów, w ciągu
    10 lat Marlboro - ta sama nazwa, poszły o 100% (eg. 5zł -> 10zł) a
    oficjalnie mieliśmy miejscami prawie "deflacja". (Pracowałem w hurtowni
    papierosów - miałem dane z 20 lat)
    Odnoszę to do podawania jakichś "jednocyfrowych" wartości ;) inflacji.

    Zabawki dla dzieci (np. Lego) już XX lat temu kupowałem .. w UK - miałem
    darmowy transport - bo wychodziło dużo taniej niż w PL.

    Znajomi "Angole" odwiedzający Polskę byli zszokowani jak tu drogo.

    Żyć nie dadzą i zdechnąć też - taka jest kalkulacja od X lat.

  • 114. Data: 2021-11-25 20:40:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 20:23 marios <d...@f...gd> pisze:

> [...]
    >
    > Po drugie - czepiam się cytatu - tak samo precyzyjny "będą dwucyfrowe"
    > czego? - "dwucyfrowa" to; 10 zł miesięcznie? - może odpowiedź jest w

    "Jak duże będą podwyżki? - Na tym etapie mogę powiedzieć, że szacujemy, iż
    wzrosty cen za energię elektryczną od 1 stycznia 2022 r. będą dwucyfrowe --
    poinformowała TVN24 Biznes Magdalena Dąbrowska z Departamentu Komunikacji
    Społecznej Urzędu Regulacji Energetyki."

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/fatal
    ne-wiesci-dla-polakow-wzrosty-cen-za-prad-beda-dwucy
    frowe/jzb4nhv

    Wszedzie piszą to samo.

    TG

  • 115. Data: 2021-11-25 23:02:29
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 25 November 2021 at 20:40:04 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Społecznej Urzędu Regulacji Energetyki."
    >
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/fatal
    ne-wiesci-dla-polakow-wzrosty-cen-za-prad-beda-dwucy

    Energia w Europie Zachodniej jest droższa o 50-100% niż w Polsce
    i to jest wskaźnik odniesienia w stounku do planowanych podwyżek, a będzie ich w 2022

    4, co kwartał

    EnergyLive

  • 116. Data: 2021-11-25 23:53:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 25 listopada 2021 o 23:02:30 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > Energia w Europie Zachodniej jest droższa o 50-100% niż w Polsce
    > i to jest wskaźnik odniesienia w stounku do planowanych podwyżek, a będzie ich w

    Wizjoner jesteś czy od zaprzyjaźnionego dyrektora departamentu w jakimś
    ministerstwie się dowiedziałeś?

  • 117. Data: 2021-11-26 00:52:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 25 November 2021 at 23:53:46 UTC+1, 4...@g...com wrote:

    ne-wiesci-dla-polakow-wzrosty-cen-za-prad-beda-dwucy
    frowe/jzb4nhv

    > Wizjoner jesteś czy od zaprzyjaźnionego dyrektora departamentu w jakimś
    ministerstwie się dowiedziałeś?
    jak nie ma więcej pytań to zamykam dyskusję

  • 118. Data: 2021-11-26 06:34:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 23:02 a a <m...@g...com> pisze:

    > Energia w Europie Zachodniej jest droższa o 50-100% niż w Polsce
    > i to jest wskaźnik odniesienia w stounku do planowanych podwyżek, a
    > będzie ich w 2022
    > 4, co kwartał

    Prąd to nie płyty OSB - nie może zdrożeć za dużo na raz. Obstawiam w
    styczniu 10-15%.

    TG

  • 119. Data: 2021-11-26 13:34:23
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 26 November 2021 at 06:34:07 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Prąd to nie płyty OSB - nie może zdrożeć za dużo na raz. Obstawiam w
    > styczniu 10-15%.
    >
    > TG
    masz rację, ale interwencjonizm państwowy dotyczy ochrony konsumentów/ odbiorców
    indywidualnych, gospodarstw rodzinnych
    ale znajomy produkuje hartowane szkło i jego zapotrzebowanie na energię to 1-2MW
    i on nie będzie objety ochroną.
    A dla niego podwyżka cen prądu o 50% oznaczać będzie radykalny wzrost ceny produktu
    finalnego i może zostac wyeliminowany z rynku przez producentów szkła hartowanego z
    Azji

    Według EnergyLive prąd w Polsce i Europie podrożeje, a nie stanieje.

    Polska nie chciała się podłączyć do NordStream I i II
    i będzie kupować gaz od mimieckiego pośrednika, płacąc 20% więcej i straci na opłacie
    przesyłowej, której nie będzie pobierała (vide Ukraina , Białoruś)

    Gaz skroplony głupkowy z Hameryki się skonc zył i port w Świnoujściu będzie skroplony
    gaz rosyjski w świat

    Dla Polski to oznacza podwyżki energii o 50-100% w krótkim czasie

  • 120. Data: 2021-11-28 10:35:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Tak czytam o tych lamentach, że ceny skoczą milion procent żeby wyrównać
    > się z zachodem, i nie rozumiem... Przecież obecne ceny JUŻ są takie jak
    > na zachodzie. Na cena-pradu.pl widzę kWh w okolicach 60gr z hakiem. Ja,
    > 2000 km na zachód, płacę 0.15 eur.
    Tylko Ty zapominasz o jednym, Francja czerpie energię głównie z
    atomówek, reszta z węgla i ropy które są obkładane coraz większymi opłatami.
    https://img.joemonster.org/i/upload/2021/11/680-fran
    cja-sie-nie-przejmuje-cenami-gazu.jpg

    --
    Janusz