  • 31. Data: 2021-11-13 14:32:09
    Temat: Re: Prąd od 19/10/2021
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 10:29:56 UTC+1 Marcin N napisał(a):
    > Takie rzeczy mają chyba wszystkie kuchnie indukcyjne. Zresztą mniejsza o
    > to. Ktoś chce wydać 5 tys - jego sprawa.
    >
    > Ogólnie te kuchnie to bardzo dobry kierunek. Mają największą wydajność z
    > wata ze wszystkich technologii.
    >
    > Jednak warto pamiętać, że darmowym sposobem na zaoszczędzenie około 30%
    > energii jest... używanie pokrywek. Tak, pokrywka to ponad 30%.
    >

    > --
    > MN
    Skąd wiesz że indukcyjne mają największą wydajność z wata? Z reklamy czy sam
    sprawdziłeś?

  • 32. Data: 2021-11-13 14:35:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 08:19:37 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    > Mam ci przypomnieć kim jesteś i jakie pierdoły wypisywałeś, także i na
    > temat rzekomego, wodnego chleba?
    Przypominaj. Będzie zabawnie bo będą się z ciebie śmiali.

  • 33. Data: 2021-11-13 15:09:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 13 listopada 2021 o 14:32:11 UTC+1 4kogu... napisał(a):

    > Skąd wiesz że indukcyjne mają największą wydajność z wata? Z reklamy czy sam
    sprawdziłeś?

    praktycznie wszystkie dostępne źródła podają taki wynik...
    np. https://matusiakj.blogspot.com/2014/07/poszanowanie-
    energi-w-kuchni.html

    No i to po prostu "widać". Na indukcji grzeje się sam garnek, szkło obok jest już
    chłodne, a pod samym garnkiem ma ~100 stopni. Uszy garów są chłodne...
    Jeśli nie ma gara nad cewką, to nie traci energii.. po prostu się wyłącza, bo
    'wyczaja' brak poboru.
    Na gazie wszystko obok gorące, a jeśli garnek za mały w stosunku do palnika (a czasem
    nie ma wyboru, bo np. 2 mniejsze zajęte) to już tragedia...
    Ceramiczna z elektryczna grzałką podobnie - grzeje "do czerwoności"...

  • 34. Data: 2021-11-13 15:19:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 15:09:53 UTC+1 WS napisał(a):

> [...]
    czasem nie ma wyboru, bo np. 2 mniejsze zajęte) to już tragedia...
    > Ceramiczna z elektryczna grzałką podobnie - grzeje "do czerwoności"...
    No tak. Wszystko jasne. Matusiak tak napisał. Się świat zmienił. Kiedyś to były
    miliardy much a teraz jeden człowiek wystarczy. Nie przekonałes mnie. Wpisywać miasta
    w których przekonałes ze Matusiak napisał prawdę.

  • 35. Data: 2021-11-13 15:58:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Gazowa - 40-50%
    skąd ta wiadomość?
    > Indukcja 80-85%
    >
    > Jak chce zagotować wodę (w tym na zupę czy dla gotowania czegoś), to
    > nadal używam czajnika elektrycznego (sprawność 99%) - zagotowuje i
    > przelewam do garnka.

    a liczyłeś kiedyś według licznika gazu i licznika prądu jak taniej
    zagotować ten litr wody?
    nie szybciej sprawniej, tylko taniej!
    ToMasz

  • 36. Data: 2021-11-13 18:03:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No i wszyscy pie.....cie jak potłuczone dzbany, bo najbardziej sprawne energetycznie
    jest zagotowanie wody mikrofalą.

  • 37. Data: 2021-11-13 18:33:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 13.11.2021 o 18:03, ąćęłńóśźż pisze:
    > No i wszyscy pie.....cie jak potłuczone dzbany, bo najbardziej sprawne
    > energetycznie jest zagotowanie wody mikrofalą.

    Tak, mikrofalówka będzie nie do pobicia przy podgrzewaniu wody, ale
    gotowanie wody na kuchence to jakiś straszliwy przeżytek.

    --
    MN

  • 38. Data: 2021-11-13 19:33:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 13 listopada 2021 o 18:03:11 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > No i wszyscy pie.....cie jak potłuczone dzbany, bo najbardziej sprawne
    energetycznie jest zagotowanie wody mikrofalą.

    no, nie założył bym się, dobry dzbanek elektryczny praktycznie się nie grzeje na
    zewnątrz, czyli prawie cała energia idzie na grzanie...

    hm, jeśli celem jest jak najtańsze zagotowanie wody to może pompa próżniowa? ;)

  • 39. Data: 2021-11-13 19:45:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spójrz przez kamerę IR, to się ździwisz.
    O poziomie decybeli nie wspominając (dlaczego gotowanie wody czyli od dziesiątek
    tysięcy lat elementarna czynność ludzi musi dziś
    tak po uszach napierdalać??).
    BTW idąc Twoją myślą najlepsza jest elektryczna grzałka w szklance ;-).
    A tak swoją drogą dziwię się, że dzbanki nie mają izolowanych termosowych ścianek.

    -----

  • 40. Data: 2021-11-13 20:18:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 18:33:46 UTC+1 Marcin N napisał(a):
    > Tak, mikrofalówka będzie nie do pobicia przy podgrzewaniu wody, ale
    > gotowanie wody na kuchence to jakiś straszliwy przeżytek.
    >

    > --
    > MN
    Nie wiesz nie pisz.
    Dnia 13 listopada roku pańskiego 2021 o godzinie 20:00 zakończone zostało
    doświadczenie. Polegało na sprawdzeniu które z czajnika elektrycznego, kuchenki z
    płytką oporowa i kuchenki mikrofalowej wykaże się najbardziej sprawne energetycznie.
    Ponieważ badacz czaił że czajnik będzie najlepszy to został on uznany za wzorzec. Do
    prób wzięto taka samą ilość wody z tego samego kranu z zimną wodą. Wszystkie
    urządzenia były wystudzone. Woda w czajniku elektrycznym w przeciągu 5 minut
    zagotowała się i czajnik zużył 0,082kWh. Kuchenka elektryczna po zużyciu 0,082 kWh
    podgrzała wodę do temperatury 79,1 stopnia. A kuchenka mikrofalowa po zużyciu 0,082
    kWh podgrzała wodę do temperatury... . I teraz dla mundrusiow co twierdzą że wiedzą a
    tak naprawdę gówno wiedzą cztery możliwości dla kuchenki mikrofalowej, z których
    jedna jest poprawna. 1) 65?C. 2) 55?C. 3) 88?C. 4) zaczęła wrzeć przed zużyciem przez
    kuchenkę mikrofalowa 0,082kWh.