    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Pralka - jaka nie?
    Date: Thu, 1 Apr 2010 14:35:57 +0200

    wiadomości news:hp237e$jvu$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > Bierz taką z najdłuższą gwarancją i niekoniecznie drogą, bo i tak to się
    > nie opłaci w przypadku jakiejkolwiek awarii pogwarancyjnej. Pralki, tak
    > jak duża część sprzętu elektronicznego, projektowane są na dosyć krótki
    > okres życia. Jak padnie to albo gwarancja, albo kupno nowej i po kłopocie.
    > Jak zaczniesz bawić sie w remonty to szybko okaże się, że niewiele
    > dokładając masz nową pralkę.
    > Przy ładowanych od góry zwróć uwagę na zabezpieczanie klapy. W mojej
> [...]

    odzice mieli Ardo (pracowala 12 lat, w tym czasie jedna naprawa zawieszenia
    bebna, ddruga paska napedzajacego, trzecia uz byla nieoplacalna - 80%
    wartosci nowej pralki), ja mam mastercook-a 8 lat - praca bezawaryjna,
    niezbyt cicha niestety.
    Co mozna polecic? Bosha, Mastercooka, amice - wszystkie one w sieci Awans
    kosztuja okolo 1200 zeta, dokupujac gwarancje na 5 lat (standardowa 2 lata)
    doplacisz jakies 200 zeta.
    na co zwracac uwage?
    1. klasa energochlonnosci (A+ lub AA - rozne oznaczenia widzialem, ale oba
    znacza to samo)
    2. zuzycie wody na cykl (generalnie wszystkie maja podobne)
    3. predkosc wirowania (standard teraz to okolo 1000 obrotow, ale sa juz i
    takie 1200 obrotow w podobnej cenie. Widzialem tez 1500 obrotow, ale 2x
    drozsza... cena okolo 2500).
    4. gwarancja i dostepnosc serwisow
    Przy gwarancji trzeba tez patrzec na to czy np. 5 lat obejmuje tylko beben,
    tylko obudowe czy calosc.