  • 1. Data: 2022-02-27 21:11:14
    Temat: Pręty zbrojeniowe z tworzywa
    Od: Kris <k...@g...com>

    Dzisiaj na budowie domu widziałem że zbrojenie robią z prętówzbroheniowycj nie
    stalowych a z jakiegos tworzywa.
    Co to za ustrojstwo?- pierwszy raz się z tym spotkałem.

  • 2. Data: 2022-02-27 21:20:41
    Temat: Re: Pręty zbrojeniowe z tworzywa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2022 21:11, Kris wrote:
    > Co to za ustrojstwo?

    Może to:

    https://szalunkowy.pl/kategoria-produktu/zbrojenie/z
    brojenie-kompozytowe/prety-zbrojeniowe

  • 3. Data: 2022-02-28 10:05:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 27 lutego 2022 o 21:21:07 UTC+1 heby napisał(a):

    > Może to:
    >
    > https://szalunkowy.pl/kategoria-produktu/zbrojenie/z
    brojenie-kompozytowe/prety-zbrojeniowe

    Dokładnie to.
    Widzę teraz w necie że sporo tego i taniej wychodzi niż stalowe.
    Ale realnie pierwszy raz to zovaczylem
    Ponoć kompozytowy 8mm zastępuje stalowy 12mm
    Metr kompozytowego 8mm to ok 2, 70zl jak na szybko spojrzałem, metr stalowego 12mm to
    ok 10zl

  • 4. Data: 2022-02-28 10:57:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-02-2022 o 10:05, Kris pisze:

> [...]
    > Ponoć kompozytowy 8mm zastępuje stalowy 12mm
    > Metr kompozytowego 8mm to ok 2, 70zl jak na szybko spojrzałem, metr stalowego 12mm

    A parametry toto w połączeniu z betonem będzie miało takie same jak żelbet?

  • 5. Data: 2022-02-28 11:01:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/02/2022 10:05, Kris wrote:
    brojenie-kompozytowe/prety-zbrojeniowe
    > Dokładnie to.
    > Widzę teraz w necie że sporo tego i taniej wychodzi niż stalowe.

    Nie wiem na ile wiarygodne są próby zmęczeniowe na dziesiatki lat.

    Równiez mam wrażenie, że jakaś katastrofa, typu wybuch gazu, wjechanie
    samochodu w ścianę itd może, zamiast je wygiąć, to ściąć zwiększając
    szansę na zawalenie budynku.

    Chętnie się dowiem jak wygląda porównanie w praktyce.

    > Ale realnie pierwszy raz to zovaczylem

    Obok mnie na budowie używali. Niewiele wiem o tym jakie są opinie z
    praca, wiec chętnie się dowiem czegoś więcej.

    Nazywali je "plastikowe" ;)