  • 1. Data: 2011-05-31 05:52:52
    Temat: Profile na ogrodzenie
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Robię ogrodzenie: podmurówka, słupki z profili 60x60x2, poprzeczki z
    profili ???, do tego maja być przykręcone sztachety (sztachety maja zasłaniać
    słupki). Dwa szybkie pytania:
    1) Jaki wybrać profil na poprzeczki do których będą kręcone sztachety?
    odległość między słupkami to około 2,5m
    2) Czy profile spawa się do słupków od czoła czy licowane do boku (przypominam,
    że chciałbym żeby sztachety były w jednym ciągu - zasłaniając słupek).

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-05-31 06:20:45
    Temat: Re: Profile na ogrodzenie
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    1) Jaki wybrać profil na poprzeczki do których będą kręcone sztachety?
    odległość między słupkami to około 2,5m

    Proponuję 5x3cm.

    2) Czy profile spawa się do słupków od czoła czy licowane do boku
    (przypominam,
    że chciałbym żeby sztachety były w jednym ciągu - zasłaniając słupek).

    W takim wypadku tylko "do czoła" bo inaczej sztacheta nie będzie miała
    szczeliny przy słupku i będzie gnić. I zdecydowanie warto zrobić ten element
    skręcany a profile ocynkować.

  • 3. Data: 2011-06-01 07:25:27
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    William Bonawentura <n...@i...pl> napisał(a):

    > 1) Jaki wybrać profil na poprzeczki do których będą kręcone sztachety?
    > odległość między słupkami to około 2,5m
    >
    > Proponuję 5x3cm.

    Zrobiłem rozeznanie i ciężko dostać w okolicy w takim rozmiarze - są 40x27x2
    - dadzą radę?

    O ocynkowane to już bardzo trudno.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 4. Data: 2011-06-01 07:38:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Zrobiłem rozeznanie i ciężko dostać w okolicy w takim rozmiarze - są
    > 40x27x2
    > - dadzą radę?

    Dadzą rade. Kupisz dodatkowo takie specjalne wkrety do mocowania drewna do
    profili
    http://www.noblemarket.pl/shop_item/3288/#nclid=4a7f
    5289d074a0a2317bc94bbd13b2d4
    i nimi przykrecisz sztachety do profili

    > O ocynkowane to już bardzo trudno.

    Dociąć na potzrebne wymiary, nawiercić otwory do skrecenia poprzeczek ze
    słupkami i zawieżć do ocynkowania. Potem słupki zabetonowac a poprzeczki
    przykrecic.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-06-01 08:09:19
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Uff - to dobrze.

    > Dadzą rade. Kupisz dodatkowo takie specjalne wkrety do mocowania drewna do
> [...]

    Tutaj decyzja już podjęta = śruby zamkowe - ze względów estetycznych.

    > Dociąć na potzrebne wymiary, nawiercić otwory do skrecenia poprzeczek ze
    > słupkami i zawieżć do ocynkowania. Potem słupki zabetonowac a poprzeczki
    > przykrecic.

    niestety słupki już zabetonowane (bez ocynku) - pośpiech jest złym doradcą.

    Dzięki za rady.

    Pozdr,
    Mariusz

  • 6. Data: 2011-06-01 08:43:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > #nclid=4a7f5289d074a0a2317bc94bbd13b2d
    >
    > Tutaj decyzja już podjęta = śruby zamkowe - ze względów estetycznych.

    Własnuie ze względów estetycznych użyj wkretów które podlinkowałem.
    Jak dasz śruby zamkowe to od strony sztachety jest to w miare estetyczne(łeb
    śruby) ale z drugiej juz wygląda gorzej- widac nakrętke gwint rdzewuieje
    itp. No i profil musisz przewiercic na wylot przez obie ścianki. A używajac
    wkretów które Tobie proponuje przewierasz tylko jedną scianke profila i z
    drugiej strony nic nie widać jest gładki profil.
    A ta strona jest widoczna od wewnątrz posesji przeciez

    > niestety słupki już zabetonowane (bez ocynku) - pośpiech jest złym
    > doradcą.

    Ocynk to troche przerost formy nad treścią. Dobrze wyczyść słupki(szczotka
    druciana na wiertarce), odtłuśc pomaluj dwukrotnie dobrą farba i bedzie ok.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-06-01 08:49:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > A ta strona jest widoczna od wewnątrz posesji przeciez

    No i montaz dużo prostszy-- przykładasz sztachete, bierzesz wkręt i
    wkrętarką/wiertarka od razu przykrecasz sztachete do profila. A śruby
    zamkowe musisz najpierw wiercić otwory itp.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-06-01 10:28:24
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > druciana na wiertarce), odtłuśc pomaluj dwukrotnie dobrą farba i bedzie ok.

    W takim przypadku (bez ocynku) to chyba lepiej przyspawać te poprzeczki a nie
    przykręcać na śruby (są to 2 kawałki po 9 metrów więc nie powinno być
    problemu). Bedzie też mniej kombinacji bo ogrodzenie jest ze spadkiem więc
    poprzeczki będą mocowane do słupków pod katem.

    Jeszcze raz dzięki za rady,
    Mariusz

  • 9. Data: 2011-06-01 18:53:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Zrobiłem rozeznanie i ciężko dostać w okolicy w takim rozmiarze - są 40x27x2
    > - dadzą radę?

    a po allegro się rozejrzyj, ja tutaj kupowałem profile na bramę:
    http://allegro.pl/ar-met-elementy-kute-profil-30x50x
    2mm-mlotkowany-i1634784958.html
    nawet razem z przesyłką prosto do domu wyszło mi taniej niż w
    miejscowym składzie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-06-02 03:05:20
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    x2mm-mlotkowany-i1634784958.html
    >nawet razem z przesyłką prosto do domu wyszło mi taniej niż w

    I prawidłowo. Składy biorą od takich importerów i sprzedają za dwa razy
    tyle.
    W składach wszystko wydaje mi sie drogie nawet jak kupujesz tam wszystko to
    rabat nie kompensuje zawyżonych cen.
    Co można to trzeba kupować przez Allegro.