    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Program Termika - interpretacja wyników
    Date: Mon, 30 Jul 2012 11:07:43 +0200

    Dnia 30-07-2012 o 09:07:27 Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):

    > Mam pytanko do znawców punktu rosy :>
    >
    > Jest sobie ściana z tradycyjnej cegły, grubość 63cm. Gościu wymyślił
    > sobie docieplenie wewnątrz wełną mineralną o grubości 10 cm. Wrzuciłem
    > to na szybko w termikę i wychodzi mi tak:
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/sciana.pdf
    >
    > Czy dobrze rozumiem że ten zakreskowany na czerwono obszar to miejsce
    > potencjalnego wykraplania się wody i czy w takim przypadku facet może
    > mieć mokrą wełnę jak przyjdą pierwsze przymrozki?
    Tak, zauważ że temp w ścianie się niewiele zmienia a rośnie ilość pary
    przez
    co przekracza linię max nasycenia pary, co powoduje jej wykraplanie.
    Dlatego ja zalecałem w takich przypadkach styropian szczelnie przyklejony
    aby zminimalizować
    ilość pary z pomieszczenia, do tego pokryty klejem siatką i folią w płynie
    na koniec.

    --
    Pozdr
    JanuszK