    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Projektor doleciał
    Date: Sun, 23 Sep 2018 17:17:39 +0200

    W dniu 23.09.2018 o 16:21, collie pisze:

    > No to porachujem: 12 x 600 zł = 7.200 zł. Ponad siedem tysięcy
    > za 50-calowy telewizor? No, zdecydowanie przepłacił i to fest,
    > nawet bez Twojego projektora. W Media Expert 50-calowy Samsung
    > 4K UltraHD kosztuje niecałe 2.000 zł. Ale kto bogatemu zabroni?
    > No dobra, a Ty w tej swojej bajce masz 4K?

    niema. i nie potrzebuje. TV jest okienkiem, przez które można patrzeć na
    świat. są ludzie którzy tak obserwują otoczenie, najczęściej kładąc
    sobie poduszkę na parapet i wsadzając głowę w otwór okienny. żeby
    widzieć więcej. Ty masz swój telewizor, w którym wszystko ma większą
    szczegółowość, ale jest malutkie. telefony mają jeszcze bardzeij
    szczegółowe ekrany - mimo że żaden z nas, bez lupy tego nie zobaczy. bo
    ludzkie oko niema takiej zdolności. bo siedząc na widowni stadionu nie
    widzisz ździebeł trawy, tylko trawnik. I dla większości z nas, ten
    2metrowy niezbyt szczegółowy ekran jest postrzegany jako bardziej
    naturalny, niż super hiper plazma/lcd. siedzę przed S-IPS, ma większą
    jasność, szczegółowośc, lepsze kolory... ale każdy film leci na
    projektor.... 800x600. z 30 cm palcem możesz liczyć pixele na ścianie. i
    co z tego? Wszyscy, ale to wszyscy domownicy czy goście są w szoku jak
    to fanie wygląda. są w szoku że to mniej niż 1 mega pixel, a fotki z
    aparatu10 megapixelowego wyglądają dwa razy lepiej niż na monitorze. są
    w szoku ze obraz na szarej, siwej matowej ścianie daje złudzenie
    bieluśieńkiej bilei i głębokiej czerni. no kurde jak w kinie - mówią. a
    to tylko epson za 350zł.
    Telewizor był kompanem życia w końcówce prlu i latach 90siątych. gdzie
    wszystko co przyszło z zachodu było nowością. można było "łykać"
    wszystko bez selekcji, przez całą dobę. Ale teraz już tak nie jest, albo
    ja tak niemam (raczej to peirwsze bo coraz wiecj ludzi rezygnuje z TV)
    Więc jak ja wybieram co i kiedy obejrzę, to zalety telewizora w zasadzie
    znikają.
    ToMasz

    PS.
    jeszcze jedno spostrzeżenie. kiedys miałem amigę z tv 21 cali. kolega
    zobaczył u mnie lemingi. tuptały jak mrówki w "pszczółce mai"
    potrząsajac włosami (lub czapkami mikołaja). spodobała mu się gra, więc
    "zdobył" ją na swojego pcta. na jego 800x600 punktowym, 13 calowym
    monitorze było widać każdy najmniejszy szczegół, ale w przypadku gier,
    te szczegóły przeszkadzały. bardzo. obraz był nienaturalny, kanciasty,
    nieprzyjemy. dzisiaj wiemy ze mój TV robił sprzętowy, wymuszony gorszą
    konstrukcją "anty aliasing", ale dla oka było to przyjemniejsze. W
    aparatach foto gnaliśmy za megapixelami - których i tak nie widać na
    fotkach. teraz mamy telewizory 4k, będą 8k. po cholere? żeby ludzie
    zwracali uwagę na pixele a nie na treść oglądanych materiałów?