    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Prośba o opinie - projekt Zx10
    Date: Sat, 12 Dec 2009 00:04:18 +0100

    Użytkownik "Pioter" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hfugvg$rnq$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Chciałbym Was prosić o opinię dotyczącą projektu "gotowca" o tajemniczej
    > nazwie Zx10 :) Nie chcąc iść z prądem domów z poddaszem użytkowym
    > zdecydowałem siena dwie pełne kondygnacje. Nie wiem czy to dobrze czy też
    > źle ale jakoś nie leżą mi skosy w pokojach.
    >
    > W poniższym linku detale
    >

    > http://www.z500.pl/projekt/z2010.html
    >

    > Chodzi mi o ocenę funkcjonalności tego domu. Może są jakieś pułapki,
    > których
    > moje niewprawne oko nie dostrzegło? Wydaje mi się, że projekt nie ma
    > istotnych wad ale ... właśnie zawsze są jakieś "ale"

> [...]

    Nie zdajesz sobie sprawy, ze ten budynek jest szkaradny i niezgodny z
    ogólnie przyjętymi zasadami proporcji ogromnego dachu zakrywającego drzwi i
    okna. Budując taki PRL-owski klocek, niezgodny z obecnie przyjętymi
    proporcjami pozbywasz się najwspanialszej rzeczy jaką jest widok z okna na
    gwieździste niebo, a zarazem możliwość korzystania z bezpiecznego okna,
    przez które nie wypadniesz, bo nie będziesz nawet miał szansy się wychylić
    przez to okno. Ponadto pozbywasz się najwspanialszej rzeczy jaką jest
    nawilżanie powietrza przeciekającą wodą przez okno dachowe podczas deszczu.
    Poza tym jak będziesz się czuł w takim domu wiedząc, że nam on się nie
    podoba i chcemy, żebyś zrobił tak jak robvi większość.
    Jak możesz się tak wychylać i budować inaczej niż stanowcza ,większość ? ;D
    Oczywiście to tylko żart.
    Niedawno było dyskusja na temat domów z użytkowymi poddaszami
    "Tak mnie jakos naszlo - dylematy dachowe." , którego nawet byłem
    inicjatorem.
    Polecam lekturę tego tematu.