  • Data: 2009-04-21 10:47:57
    Temat: Re: Przedłużanie kabla pod wodą ...
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Dalbys glowe, ze nie ma (lub nie pojawia sie) jakies
    > jony, które zaczna przewodzic prad? Jakies wydzielanie
    > gazów na elektrodach i nieszczescie gotowe. A nie mam
    > zabezpieczenia różnicowopradowego.

    > 230 V to duzo jak na elektrolize. Bez prób troche sie boje,
    > a na próby nie mam czasu.

    próba banalna (ja tak robiłem) do słoika nalewasz badaną ciecz
    wrzucasz koniec przedłużacza
    i włączasz U z odległości drugiego końca

    ja tak odpalałem z sukcesem przetwornice kilkanasie kV
    w rozpałce do grila na spirytusie (kupione bricomarche)
    sprawdzila sie doskonale

    jak guglowałem o przewodnictwie cieczy to gdzieś było napisane o dobrych
    efektach przy chłodzeniu cieczą elektroniki przy pomocy borygo oraz wodą
    destylowaną zdemineralizowaną

    czysta woda była dobrym izolatorem ale po dluzszym czasie rosły w niej glony
    jednak w Twoim przypadku na kilka godzin to nie ma znaczenia...
    ewentualna korozja też jest tu raczej nie istotna

    czyli: czysta woda, woreczek i powertape....
    tanio i czysto