    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przejście kanalizacji przez strop
    Date: Sat, 12 Sep 2009 11:45:33 -0700 (PDT)

    On 12 Wrz, 16:45, Rick <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    nośnej, bruzda 16x20 cm. Mur ma 24 cm, silikat. Jak sądzicie, ma to sens? Pomijając
    fakt, że w tym miejscu ściana nośna będzie miała tylko 8 cm grubości, to dodatkowo w
    tej osi muszą być przecięte 2 pręty z wieńca.

    > No, jeszcze nie jest pozamiatane, bo strop będzie lany w przyszłym tygodniu :)
    Zatem jak powinno to być poprawnie przygotowane ?

    Powinni IMHO poszerzyć wieniec w tym miejscu, aby w jego środku
    zmieściła się rura + otulina rury 3cm.
    Zawołaj kierownika budowy. To jego broszka.
    ;-)

    >Wykonawcy teraz w tym miejscu przecięli te dwa pręty i wygięli w >kierunku dwóch
    pozostałych.

    I tak zostawili?

    > W powstałą lukę włożyli styropian o wymiarach docelowej bruzdy. Moje >obawy
    związane są z tym, że w tym miejscu beton wieńca będzie miał tylko 8 cm.

    8 cm jest OK o ile jest następne 10 cm po drugiej stronie (a dokładnie
    chodzi o ciągłość zbrojenia.

    Co do silikatów, to 8cm też jest OK. a nawet było by OK gdyby tam nic
    nie było. To dlatego że to jest wąska pionowa szpara bez znaczenia dla
    sumarycznej nośności ścian.

    Gorzej gdyby było w poziomie...
    ;-)

    Pozdrawiam,