  • 11. Data: 2012-03-01 21:33:40
    Temat: Re: Przeróbka oświetlenia na LED
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > U mnie np. taki pasek led (dwa odcinki po 50cm - lacznie 120 diod) znalazl
    > sie nad lustrem w lazience - daje bezcieniowe oswietlenie twarzy

    ale co z tej bezcieniowości, jeśli oddawanie barw jest do dupy... zapytaj
    żony, czy kolor podkładu da radę ocenić w tym świetle, zobaczysz co jest
    warte w tym zastosowaniu, tutaj świetlówka liniowa o odpowiednich
    parametrach jest idealnym rozwiązaniem, może nie zawsze estetycznym, ale
    praktycznym...

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2012-03-02 06:36:01
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "kamtzu" napisał w wiadomości grup

    > a świecąc sie cala noc w miare szybko sie zwroca koszty inwestycji.

    Jakby się świeciły cały dzień i całą noc to koszty jeszcze szybciej się
    zwrócą;)

  • 13. Data: 2012-03-02 08:52:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-03-02 07:36, Kris pisze:

    > Jakby się świeciły cały dzień i całą noc to koszty jeszcze szybciej się
    > zwrócą;)

    A jak nie będzie ich wcale i nie będą w ogóle świecić - to najszybciej ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2012-03-02 13:07:38
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    > ale co z tej bezcieniowości, jeśli oddawanie barw jest do dupy...

    do wyciskania pryszczy daje rade ;) na szczescie nie jest to jedyne
    oswietlenie w pomieszczeniu - sa jeszcze halogeny

  • 15. Data: 2012-03-02 18:32:10
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > do wyciskania pryszczy daje rade ;) na szczescie nie jest to jedyne
    > oswietlenie w pomieszczeniu - sa jeszcze halogeny

    ale to już nie bezcieniowo...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2012-03-02 20:25:55
    Od: "Macieks" <M...@...pl>

    >A jeśli wolno zapytać: czemu ma służyc taka przeróbka?

    Świetlówki w garażu blokowym są mocowane po 2 i podwieszane... Jest ich dużo
    i czasówka powoduje, że mają niską żywotność, ponadto dużo płacimy za prąd,
    a w garażu nie zależy chyba na najlepszym oświetleniu. Pomyślałem, że można
    2 paski wstawić di już isteniejących opraw, ale pewnie można i inaczej.

  • 17. Data: 2012-03-04 20:38:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > oświetlenia. Światło diodowe zawiera tylko fragmenty widma światła białego
    > i oddaje kolory w sposób wysoce zafałszowany. W świetle kiepskich LED
    > człowiek wygląda jak umrzyk, a w świetle tych "porządnych" tylko niewiele
    > lepiej.
    > Już Kopernik stwierdził, że pieniądz lepszy jest wypierany przez gorszy i
    > tu mamy tego nomem omen najjaskrawszy przykład.
    > Może za kilka lat coś się poprawi?

    Chyba z Ciebie niezly optofil bo mi oswietlenie LED az tak nie przeszkadza,
    a mam go sporo. Nie mam tez problemow z kolorami. Pisanie o umrzykach jest
    moim zdaniem wysoce naciagane.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2012-03-05 06:30:41
    Temat: Re: Przer?bka o?wietlenia na LED
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-04 21:38, Maniek4 pisze:
    > Chyba z Ciebie niezly optofil bo mi oswietlenie LED az tak nie przeszkadza,
    > a mam go sporo. Nie mam tez problemow z kolorami. Pisanie o umrzykach jest
    > moim zdaniem wysoce naciagane.
    Tak się składa, że mam nad biurkiem dwie lampki: jedna z LED (nie, nie z
    tych najtańszych, raczej z wyższej półki) i jedna halogenowa 20W. Często
    zajmuję się doborem kolorów wg palety RAL, czyli przemysłowej. Nie ma
    tam żadnych subtelności kolorystycznych - po prostu podstawowy zestaw.
    Zdziwiłbyś się, jak różnie wyglądają niektóre kolory w zależności od
    rodzaju oświetlenia.
    Jacek

  • 19. Data: 2012-03-05 18:35:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > żadnych subtelności kolorystycznych - po prostu podstawowy zestaw.
    > Zdziwiłbyś się, jak różnie wyglądają niektóre kolory w zależności od

    No tak, jak zajmujesz sie RAL'em to sie nie dziwie, tylko ze tu mowa jest o
    powiedzmy normalnych zastosowaniach, czyli przejsc sie do lazienki, zdjac
    buty, trafic do salonu i takie tam..

    Pozdro.. TK