  • 1. Data: 2010-08-21 18:35:52
    Temat: Pytanie o domy z płyt keramzytowych
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Witajcie,
    jak w domu z płyt keramzytowych można sobie np. powiesić szafki na ścianie?
    pytam hipotetycznie wstępnie interesując się wybudowaniem takiego domu.
    Czy znacie może jakieś forum poświęcone użytkownikom takich domków?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2010-08-21 18:37:43
    Temat: Kto poleci firmę budującą takie domy na Śląsku?
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Chciałbym zapoznać się z ofertą sprawdzonej i solidnej firmy budującej m.in.
    na Śląsku domy z płyt keramzytowych. Zna ktoś taką?

  • 3. Data: 2010-08-22 09:21:45
    Temat: Re: Pytanie o domy z płyt keramzytowych
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Zrób normalnie z gazobetonu, będziesz miał tanio, ciepło a dobra
    >ekipa ci to szybko zrobi.

    Lepiej zrobić z takiego materiału zeby było tylko tanio. Ciepło i tak sie
    załatwia styropianem, najwyżej sie go da 2cm wiecej, co niewiele kosztuje.
    Co na dzis najtaniej wychodzi, ktos sie orientuje?

    b.

  • 4. Data: 2010-08-22 09:24:02
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-08-2010 o 20:35:52 Przemolo <p...@g...zmyla> napisał(a):

    > Witajcie,
    > jak w domu z płyt keramzytowych można sobie np. powiesić szafki na
    > ścianie?
    No marnie jest bo to jestjeden z najsłabszych materiałów, budowałem tym
    kiedyś i pamiętam że osadzenie drzwi to była makabra, trzeba specjalne
    długie
    kołki. U ciebie to skończy się listwą mocowana do ściany i dopiero do niej
    przykręcone szafki, keramzytowa ścian jest tylko trochę lepsza od
    gips-karton-u

    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-08-22 10:52:44
    Temat: Re: Kto poleci firmę budującą takie domy na Śląsku?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zapoznać się z ofertą sprawdzonej i solidnej firmy budującej m.in.
    > na Śląsku domy z płyt keramzytowych. Zna ktoś taką?

    Na Śląsku najsensowniejszą technologią jest żelbetowa rama typu H i wypełnienie
    twardą ceramiką.

  • 6. Data: 2010-08-22 16:20:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-08-2010 o 11:21:45 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Lepiej zrobić z takiego materiału zeby było tylko tanio.

    No toż napisałem że gazobeton

    Ciepło i tak
    > sie załatwia styropianem,
    Ale z gazobetonem można go dać mniej albo przy tej samej grubości
    mieć cieplej, poza tym mury mają mniejszą akumlacyjność
    co powoduje szybsze nagrzewanie niż np silca.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-08-22 17:41:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Lepiej zrobić z takiego materiału zeby było tylko tanio.

    >No toż napisałem że gazobeton

    cen nie znam :)

    >Ale z gazobetonem można go dać mniej albo przy tej samej grubości

    ale po co skoro styropian jest tańszy. Nalezy budować najcieńszą
    konstrukcyjnie mozliwą (i tanią) ściane a potem dołożyc styropianu wg gustu.
    Wtedy łącznie mur będzie tani i cieńszy nież inne wersje a to sie przełoży
    na metry kwadratowe domu.

    >mieć cieplej, poza tym mury mają mniejszą akumlacyjność
    >co powoduje szybsze nagrzewanie niż np silca.

    To ma dwie strony - szybsze nagrzewanie to i szybsze wychładzanie w
    przypadku np braku pradu. Mała akumulacyjnosc to nie do konca zaleta -patrz
    kanadyjczyki które maja zerową - i latem sie przegrzewają.

    b.

  • 8. Data: 2010-08-22 18:00:35
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-08-22 12:52, William Bonawentura pisze:

    > Na Śląsku najsensowniejszą technologią jest żelbetowa rama typu H i wypełnienie
    twardą ceramiką.

    Czy możesz nieco rozwinąć swoją wypowiedź?
    Zastanawiam się również nad drewnianym domem z prefabrykatów - np.:
    http://www.haas-fertigbau.pl/harmony_1.php

  • 9. Data: 2010-08-22 18:45:01
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy możesz nieco rozwinąć swoją wypowiedź?
    > Zastanawiam się również nad drewnianym domem z prefabrykatów - np.:
    > http://www.haas-fertigbau.pl/harmony_1.php

    To, że jest to technologia najbardziej odporna na deformacje terenu spowodowane
    eksploatacją górniczą. Domek szkieletowy tez jest dobrą opcją bo jest z kolei
    "elastyczny". Do tego żelbetowy fundament (nie murowany z bloczków). Za wzmocnienia
    fundamentów dopłaca kopalnia, więc nie jest to problem. Za ramę H w ścianach
    dopłacasz już sam.

  • 10. Data: 2010-08-23 05:42:53
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-08-22 20:45, William Bonawentura pisze:

> [...]
    fundamentów dopłaca kopalnia, więc nie jest to problem. Za ramę H w ścianach

    Czy ktoś z Grupowiczów może zetknął się bliżej z domami z prefabrykatów
    keramzytowych? Nie jestem specjalistą w dziedzinie budownictwa, marzy mi
    się niewielki domek (ok. 100m2) ale nie wyobrażam sobie samodzielnego
    nadzorowania budowlańców budujących mi coś w tradycyjnej technologii -
    chciałbym mieć firmę, która szybko zbuduje mi wszystko od fundamentów do
    stanu developerskiego. Do niedawna myślałem o zakupie czegoś na rynku
    wtórnym ale po obejrzeniu ok. 20-30 domów w przeciągu ponad roku
    straciłem nadzieję - każdy by chciał 450-500tyś i to zwykle za dom
    wymagający sporych dodatkowych nakładów finansowych. Tym samym
    zainteresowały mnie domy z prefabrykatów - czy to drewnianych czy
    keramzytowych. Niemniej trochę obawiam się ich wytrzymałości.
    Może ktoś mieszka w takich domach i mógłby coś więcej napisać?