    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie o zagęszczanie.
    Date: Sun, 13 Sep 2009 18:48:18 +0200

    KS pisze:

    > Mam wątpliwości jak to zrobić aby nie uszkodzic ścian.

    Poczekaj aż zaprawa zwiąże - o ile nie oszczędzałeś na cemencie, to
    murek z bloczków będzie bardzo mocny po jakichś... już dwóch - trzech
    tygodniach. Wtedy bez obaw możesz sypać i wibrować. Nic się nie stanie.

    > Nie chce obsypywać ścian z zewnatrz na docelową wysokość bo tak jak pisałem
    > w przyszłości na tej ławie ma stanąć ściana osłonowa i musiałbym ją
    > odkopywać.
    > Z drugiej strony wiem że napór piachu tylko z jednej strony ściany
    > fundamentowej w sytuacji gdy na ścianie fundamentowej nie ma jeszcze ścian
    > parteru może wypchnać tę ścianę.

    Może i tak, ale nie przy tej wysokości... :-) U mnie jest w najwyższym
    miejscy do półtora metra i nic się nie dzieje. niższą część mam wylaną z
    betonu b20, a wyżej sześć warstw bloczków. Jest ok. U mnie majster
    włożył po dwa pręty fi 12 między przedostatnią, a ostatnią warstwę
    bloczków na całym obwodzie.

    > Myslałem aby przy samej ścianie nie sypać piachu tylko wsypać go na końcu i
    > zagęscić delikatniej.

    A kiedy chcesz lać chudziak...? Przecież teraz masz najlepszy moment na
    jego zalanie i właśnie teraz - przy murowaniu ścian parteru i robieniu
    stropu - będzie on najpotrzebniejszy. Trzeba w końcu na czymś stać i
    materiały układać. Bez chudziaka utrudnisz tylko majstrom życie i
    robotę. Nie kombinuj, tylko zasypuj i zalewaj chudziak :-) Nic się nie
    stanie.