  • Data: 2017-11-21 22:27:25
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 21-Nov-17 22:04, Sebastian Rusek wrote:
    > Ta firma akurat w ogóle nie chce gadać o domach, bo "moc za duża". Nie
    > chcą też wytłumaczyć dlaczego uważają, że "moc za duża". Gość coś się
    > motał pomiędzy pojęciami "praca ciągła" a "zapotrzebowanie na moc do
    > grzania basenu". Rozumiem, że modulacja w zakresie od 8.2kW to trochę
    > problem, bo jeśli nie chce się częstych start-stopów to przez większość
    > czasu może nie być co z tą energią zrobić. Chyba, że masz basen:)
    >
    > Viessmann też ma kogeneratory i najmniejszy kosztuje podobno około 6kEUR,
    > ale to niepotwierdzone (jeszcze;) info.
    > https://www.viessmann.pl/pl/budynki-mieszkalne/kogen
    eracja.html

    25 tysięcy. Zakładając, że piec gazowy i tak trzeba kupić to powiedzmy,
    że na funkcjonalność "elektryczną" zostaje 15 tysięcy.

    Trochę drogo. Za ułamek tej kwoty mam wyciszony generator dieslowski
    9kVA (czy coś koło tego) + UPS co to komputery i kluczowe sprzęty
    podtrzymuje przez 45 minut. Upierdliwość rozwiązania polega na
    konieczności zatrzymania generatora co 8 godzin coby ostygł i coby mu
    paliwa dolać.

    Ale z drugiej strony przez ponad rok jak mieszkamy "na wsi" prądu dłużej
    niż 8 godzin nie było tylko raz. Czyli upierdliwość jest czysto teoretyczna.

    Tak więc chyba poczekam aż się piec zepsuje i/lub ceny nieco spadną ;-)

    Piotrek