  • Data: 2017-11-21 22:33:08
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.11.2017 o 22:15, Lisciasty pisze:
> [...]
    eracja.html

    > O tym czymś mówiłem, link pierwszy z brzegu
    >
    > https://www.theguardian.com/money/2015/jan/17/new-bo
    iler-generates-electricity

    A to jest megaciekawe połączenie: firma sprzedaje kogeneratory pod
    warunkiem, że wybierzesz ją jako dostawcę prądu. Budują swoją własną
    społecznościową sieć elektrowni ;)

    > jest tam też Viesiek, ale za 22 tysiące funtów (jak to Viesiek :)
    > Zgłębiałem temat swego czasu, ale przy tych cenach to porażka.
    > Jakby staniało to fajny patent, na nasze zimy jak znalazł :>

    No piszą, że cena Viessmanna ?22000, ale nie piszą za który model. Ale w
    przypadku tej firmy nie dziwię się cenom z d... e... kosmosu.

    W artykule piszą, że Flow ma się opłacać ludziom zużywającym prąd i gaz
    za ?2000/rok, u mnie wychodzi niewiele mniej więc jest szansa, że na
    najbliższą wymianę kotła ich technologia będzie już całkiem opłacalna.

    Znasz ceny jakiś polskich producentów? Badałeś też temat gazowych pomp
    ciepła? Na pierwszy rzut oka są droższe niż elektryczne, ale różnica
    powinna się dość szybko zwrócić.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek