  • Data: 2015-08-05 10:18:43
    Temat: Re: Ręczna piła tarczowa jako pilarka stołowa?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > 1. Czy to byłby ciężki grzech, gdybym z ręcznej piły tarczowej zrobiła
    > /tymczasowo/ pilarkę stołową?

    "Grzech" nie ale z BHP może być kiepsko.

    > Myślę o przykręceniu od spodu blatu stołu roboczego pilarki ręcznej, by
    > tak uzyskać namiastkę piły stołowej, do nieskomplikowanych szybkich
    > wielokrotnych cięć.

    Czy to ma sens zależy od tego co konkretnie planujesz robić.

    Jeśli potrzebujesz precyzyjnie ciąć drobne listewki to oczywiście tak będzie
    wygodniej (po założeniu tarczy z drobnymi ząbkami).
    Jeśli jednak chodzi o cięcie desek to ani to szybkie ani wygodne :-)

    > Kiedyś zrobiłam tak z wyrzynarką, ale wyrzynarka jest mało wydajna, nie
    > zadowalało mnie to rozwiązanie.
    > Więc czy mogę, da się tak zrobić piłę stołową z piły ręcznej tarczowej?

    Da się.

    > 2. Proszę poradzić mi, czym, którymi parametrami należy kierować się przy
    > zakupie piły tarczowej?
    > Jaką wybrać średnicę tarczy, jaka moc, na co patrzeć jeszcze?

    Zależy co chcesz ciąć. Do drobnych prac przydałaby się regulacja obrotów by
    nie palić drewna.

    > Jaka powinna być zadowalająca głębokość cięcia? 50/60 mm starczy do użytku
    > domowego?

    Jak wyżej to zależy co chcesz ciąć. Deska ma 2 - 3,5 cm grubości. A
    cokolwiek grubszego ( a więc i cięższego) to już będzie niewygodne do
    manewrowania na stole.

    > Urządzenie ma być do domu, zastosowanie gospodarcze/w obejściu, żadna
    > praca zarobkowa, trochę przy domu, trochę hobby.

    Za mało konkretnie :-)

    Jeden przy domu w ramach hobby robi karmnik dla ptaków a inny drewniany
    jacht, a jeszcze inny malutkie modele o mebelki dla lalek.

    Jako modelarz mogę Ci tylko tyle napisać że pilarka do precyzyjnych prac w
    ogóle się nie nadaje niezależnie od sposobu mocowania. Minimum to ukośnica z
    tarczą z drobnymi zębami i najlepiej regulacją obrotów wtedy od biedy można
    coś małego tym pociąć.

    Pozdrawiam
    Ergie