  • 71. Data: 2023-11-13 08:49:40
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2023 22:40, Robert Wańkowski wrote:

    > Taki eksperyment powinni zrobić w drugą stronę. Upiększyć.

    No cóż, zawsze łatwiej coś zepsuć niż naprawić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 72. Data: 2023-11-13 09:07:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Nov 2023 20:35:33 +0100, Mateusz Bogusz

    > Ale Tomasz dobrze pisze - https://www.youtube.com/shorts/V91kENu5hE8

    Ja chciałbym to zobaczyć, bo nie wiadomo jak się zachowywali "interwiewcy"
    i czy faktycznie nie było tam elementów dyskryminacji-- być może jednak
    były, a eksperyment tylko je eskalował.

    Inna sprawa że placebo działa na mniej niż 50% świadomych brania leków (lub
    placebo), teza że zwierzęta także ulegają efektowi placebo, skoro nie są
    tego absolutnie świadome (no bo że odczuwają ból to jedno, być może są
    świadome choroby to drugie), i to potwierdza że placebo działa -- jest
    absurdalna. Wiadomo przecież że ludzie (a ludzie to też zwierzęta) sami
    siebie potrafią leczyć umysłem nie korzystając z leków -- i ja jestem tego
    najlepszym przykładem.

    Opowiem Wam moją historyię. ;P Gdy, dawno temu, pracujac na etacie, udało
    mi się wydębić u pracodawcy pracę "na własny rachunek" (tzn. miałem
    poajwiać się w siedzibie pracodawcy tylko jeśli zaszła wyraźna potrzeba),
    pojawiły się u mnie z czasem bóle brzucha. Łaziłem do lekarzy, wtykali mi w
    gardło rury, potem wtykali mi sondy także w tyłek, oczywiście nie dla
    przyjemności ;P tylko w poszukiwaniu przyczyny bóli brzucha. Z czasem
    zacząłem dodatkowo tracić chwilowo wzrok (znaczy ostrość mi się rozjeżdżała
    w prawym oku tak, że wręcz mnie bolało), polazłem więc do okulisty. Tam
    opisałem objawy, po badaniu oczu, które nic nie wykazało, coś mi się
    wyrwało także o brzuchu i Pani okulistka opisała mi swojego pacjenta, który
    mając własną dużą firmę (zbudowaną od zera), po odjechaniu około kilometra
    od siedziby musiał się zatrzymać na poboczu, bo przestawał widzieć. Okazało
    się że gość miał tak ogromny stres że musi swoją firmę zostawić pod opieką
    kogoś "obcego", że nerwowo tracił wzrok. Skorelowałem to szybko z moim
    "opuszczeniem" etatu, zacząłem analizować i doszedłem do wniosku, że być
    może też mam nerwobóle spowodowane stresem tj. podświadomie czuję pewną
    niesprawiedliwość ze strony byłych "etatowców", którzy też by chcieli
    pracować jak ja, ale muszą nadal codziennie dojeżdżać i kiblować w
    siedzibie firmy (a firma była trochę na zadupiu, tj. trzeba było od
    autobusu/pociągu dreptać min. 2km, co szczególnie w zimie było niezbyt
    przyjemnym przeżyciem -- ja co prawda samochodem jeździłem, ale większość
    pracowników jeździła właśnie KM co czyniło ich dojazdy jeszcze bardziej
    upierdliwymi i jeszcze bardziej odbijało to na mnie piętno). Jak sobie to
    uświadomiłem i SOBIE wyjaśniłem że nie powinienem mieć wyrzutów, to
    najdalej po dwóch tygodniach przestał mnie boleć brzuch, przestałem wzrok
    tracić.

    Ergo, mogłem brać w tym czasie leki/placebo i zdać sobie równocześnie z
    tego sprawę co by spowodowało "wyleczenie"? Mogłem. Czy to by znaczyło że
    placebo (czy inna homeopatia) działa? Nie. Hmm... to znaczy w tym wypadku
    tak, ale ja jednak sobie poradziłem bez oszukiwania umysłu. ;P

    Zresztą analogicznie działa efekt nocebo, tzn. ludzie (w tym pośrednio ja)
    sobie wmawiają efekty uboczne (ja sobie chorobę wmówiłem żeby mi nie było
    za dobrze, tj. żeby zrekompensować "krzywdy" współpracowników).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2023-11-13 09:11:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Nov 2023 19:06:51 +0100, Mateusz Bogusz

    > Dywagacje, a ja z pierwszej ręki odpowiadam https://imghost.eu/image/DSORd

    Mi rodzice wędzą, ale na tarasie. ;P

    > Obwieszczam, że ani okapu nie włączałem ani moje reku fancy trybów jak
    > "smażona ryba" nie ma!

    Przecież nie raz pisałem, że w zasadzie nie ma takiej potrzeby przy WM, to
    ty uparcie porównywałeś WM do OC które mają się do siebie nijak w kwestii
    mocy. To coś jak, w poprzednim wątku, porównywanie odkurzacza do kosiarki.
    ;P

    > Szach mat! ;-)

    Roz-brat! ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 74. Data: 2023-11-13 09:16:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Nov 2023 13:15:01 +0100, Mateusz Bogusz

    > Podziwiam, serio! Hobby takie.

    Nie hobby, tylko reku ma taką wbudowaną funkcję. Mój też ma.
    I nawet myślałem czy tak nie zrobić, po czym doszedłem
    do wniosku że to jednak bez sensu przy tym jak rzadko
    się okapu używa, a przy WM to już w ogóle nie trzeba,
    i dobrze doszedłem. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 75. Data: 2023-11-13 09:18:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Nov 2023 08:56:07 -0800 (PST), ptoki (ptoki)

    > Mozna sie zdziwic przy malowaniu jak sie w koncu stanie na drabinie i pomaca
    sufit...

    Ale przy wentylacji mechanicznej z wyciągiem nad płytą?
    Czy przy grawitacyjnej bez używania okapu? Bo to dwie
    różne rzeczy, i różnic starasz się niedostrzegać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2023-11-13 09:19:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Nov 2023 08:52:24 -0800 (PST), ptoki (ptoki)

    > W praktyce jak okap nie ma klapki to przez niego cieple powietrze ucieka 24/7.

    Powietrze jest leniwe, ucieka tam gdzie mu łatwiej z punktu fizycznego.
    Okapem wcale nie musi być "łatwiej".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 77. Data: 2023-11-13 14:25:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.11.2023 o 16:37, Myjk pisze:
    > Sun, 12 Nov 2023 16:25:06 +0100, Janusz

    > Większym niż ty to ciężko być.
    Ty cały czas udowadniasz coś innego, a teraz możesz spierdalać bo z
    dupkiem takim jak ty nie mam zamiaru dyskutować.

  • 78. Data: 2023-11-13 14:31:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Nie wiem czemu na mnie naskoczyłeś jak ja Cię "bronię" przed Myjkiem.
    No przepraszam, pisałem bardziej ogólnie. Syropy homeopatyczne są bardzo
    często używane do małych dzieci bo nie mają prawie przeciwskazań aq
    robią swoje.
    A że to małe dzieci to te wszystkie bajania 'znawców' o placebo i wierze
    można między bajki włożyć.
    Ale piszę tylko o syropie, inne leki to wg mnie guano i tu nic nie
    zastąpi normalnej medycyny.
    Ciekawostkę kiedyś przeczytałem że Chińczycy tak dumni ze swojej
    medycyny też coraz bardziej od niej odchodzą, szpitale nie chcą tak
    leczyć, szczególnie jak jest zagrożone życie.

    --
    Janusz

  • 79. Data: 2023-11-13 15:01:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Nov 2023 14:25:40 +0100, Janusz

    > Ty cały czas udowadniasz coś innego, a teraz możesz spierdalać bo z
    > dupkiem takim jak ty nie mam zamiaru dyskutować.

    Napisał dupek, sugerujący pytaniem (bo wiadomo, jak pytanie
    to leci muzyka nikogo nie dotyka), że wszyscy (piszący tutaj)
    są niepełnosprawni, albo są analfabetami. Jeszcze trochę
    potrenujesz i możesz sobie z masterkiem kino otworzyć.
    japierdolecoztymiludźmi...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 80. Data: 2023-11-13 15:38:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Nov 2023 14:31:40 +0100, Janusz

    > No przepraszam, pisałem bardziej ogólnie.

    bueheheh

    > Syropy homeopatyczne są bardzo często używane do małych dzieci
    > bo nie mają prawie przeciwskazań

    Nie mają przeciwskazań, bo to najczęściej woda -- typowe leki
    homeopatyczne nie mają praktycznie żadnych substancji czynnych,
    w tym mogących skutecznie powstrzymywać kaszel (poza efektem
    placebo). Jeśli takich elementarnych rzeczy nie wiesz, lub
    nie rozumiesz, to jest z tobą gorzej niż z Ziębą. Ten,
    te farmazony, wciska ludziom, bo ma z tego kupę kasy.

    > aq robią swoje.

    Stawiam, że sugerujesz dzieciom że to lek, dzieciom, które prędzej
    w to wierzą niż starzy, i dlatego "leki" homeopatyczne robią "swoje"
    -- tak jak placebo. Że się wypruwasz głupkowato z kasy to tylko o to,
    producentom "leków" homeopatycznych, chodzi.

    > A że to małe dzieci to te wszystkie bajania 'znawców' o placebo i wierze
    > można między bajki włożyć.

    Pytam ponownie, czy wraz z podaniem wody homeopatycznej dajesz
    im informację, że to lek, czy podajesz tak samo jak sok jabłkowy
    bez informacji że to ma pomóc zmniejszyć np. kaszel?

    > Ale piszę tylko o syropie, inne leki to wg mnie guano

    Stwierdzasz to na jakiej podstawie? Pewnie swojego widzimisię.

    > i tu nic nie zastąpi normalnej medycyny.

    Tożtosioook!

    > Ciekawostkę kiedyś przeczytałem że Chińczycy tak dumni ze swojej
    > medycyny też coraz bardziej od niej odchodzą, szpitale nie chcą
    > tak leczyć, szczególnie jak jest zagrożone życie.

    Napisz to po polsku tak, żeby można było zrozumieć
    -- czy może jesteś analfabetą (wtórnym)?

    --
    Pozdor
    Myjk