  • 1. Data: 2023-11-03 12:18:42
    Temat: https://www.focus.pl/artykul/fotowoltaika-powazane-wady-pekniecia
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    "Fotowoltaika ma poważną wadę. Pomijany do tej pory problem okazał się zaskakująco
    powszechny
    Aż 83% paneli słonecznych objętych badaniami, które przeprowadzili eksperci związani
    z Clean Energy Associates, okazało się posiadać uszkodzenia"
    Dalej z artykułu wynika ze w zasadzie wszystkie panele maja wady.

  • 2. Data: 2023-11-04 08:46:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 03.11.2023 12:18, Zenek Kapelinder wrote:
    > Dalej z artykułu wynika ze w zasadzie wszystkie panele maja wady.

    tak jak np. wszystkie samochody

    dalej jednak spełniają swoją funkcję i statystycznie będą przez kolejne 15 lat

    żałuję, że założyłem w ostatniej chwili obowiązywania starych zasad, bo mogłem
    spokojnie
    ze dwa lata wcześniej

  • 3. Data: 2023-11-04 08:58:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    związani z Clean Energy Associates, okazało się posiadać uszkodzenia"
    > Dalej z artykułu wynika ze w zasadzie wszystkie panele maja wady.

    To straszne, muszę zatem wywalić to co mam na dachu mimo że zajebiście
    działają. Dziwny jest ten świat...

    L.

  • 4. Data: 2023-11-04 09:09:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 4 Nov 2023 08:58:09 +0100, Lisciasty

    > To straszne, muszę zatem wywalić to co mam na dachu mimo że zajebiście
    > działają. Dziwny jest ten świat...

    Powiem wiecej, mam kompletnie strzaskany moduł -- jak przyjechała paleta to
    kurier tak przywalił paleciakiem, że sprężyną wybił w nim dziurę. Moduł
    leży 3 lata na deszczu, wygiął się w pałąk, cyzli woda podciekła, ale
    tydzień temu sprawdzałem, i nadal prąd należyty daje. Takie czary. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2023-11-04 11:12:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 listopada 2023 o 08:46:22 UTC+1 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    >
    > żałuję, że założyłem w ostatniej chwili obowiązywania starych zasad, bo mogłem
    Po co ty i inni mnie odpisujecie. Odpiszcie tym co artykuł napisali.

  • 6. Data: 2023-11-04 16:06:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

> [...]
    związani z Clean Energy Associates, okazało się posiadać uszkodzenia"
    > Dalej z artykułu wynika ze w zasadzie wszystkie panele maja wady.

    Tutaj oryginalny tekst:

    https://www.pv-magazine.com/2023/11/01/new-survey-sh
    ows-massive-increase-in-pv-module-microcracks/

    "EL testing of more than 300,000 PV modules at 148 sites has shown that
    83% of the sites had line cracks, 78% had a soldering anomaly, and 76%
    had complex cracks,"

    Zaznaczam, że 83% dotyczy nie "modules" ale "sites". To ewidentna
    róznica, w tekście padają oba słowa i oznaczają co innego.

    Czyli, że na 83% farm solarnych znaleziono *jakieś* panele z
    mikropęknięciami.

    Jesli farma jest duża, to prawdopodobieństwo, że ma co najmniej 1
    uszkodzony panel jest bliskie 100%. Ale to nie oznacza, że 100% paneli
    jest uszkodzonych.

    Oczywiście chciałbym zobaczyć metodologię i w ogóle najlepiej kompletny
    tekst tej publikacji, ale ona jest niedostępna wprost. Jak na razie
    widzę w tekście manipulację, a w tłumaczeniu podanym przez Zenka,
    manipulacja jest wręcz widoczna na tacy, być może w pełni swiadomie.

  • 7. Data: 2023-11-05 13:09:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 4.11.2023 o 16:06, heby pisze:
> [...]
    >
    > Jesli farma jest duża, to prawdopodobieństwo, że ma co najmniej 1
    > uszkodzony panel jest bliskie 100%. Ale to nie oznacza, że 100% paneli
    Dokładnie, pewnie będzie to tak samo prawdziwe jak te 5 PV co sie
    spaliły w Austrii i Niemczech, a potem się okazało że to baterie z
    banków się paliły a nie panele.
    To raz, dwa jak wykryli te mikropekniecia, bo wg mnie trzeba do tego
    zdemontować panel, ale co demontowali wszystkie i badali czy losowe no i
    jak, bo do tego trzeba mieć sprzęt analityczny, w terenie wątpię aby to
    byli w stanie zrobić? czy może szukali najbardziej 'zużyty' panel i jego
    szczegółowo badali?
    Ale każdy producent deklaruje pewien spadek mocy po pierwszych latach
    użytkowania, może to właśnie te mikropeknięcia zmniejszają lekko moc ale
    to jest wiadome więc albo o to chodzi albo coś innego, tylko jak zwykle
    artykuł pisał humanista dlatego guzik z tego wiadomo.

    --
    Janusz