    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Rekuperacja i wentylacja przez komin
    Date: Mon, 27 Dec 2010 13:47:16 +0100

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:ifa01e$emu$1@mx1.internetia.pl...

    > Móc to można wszystko. Tylko jaki w tym sens? Jedną z najfajniejszych
    > rzeczy przy mechanicznej wentylacji jest czystość powietrza (bo idzie
    > przez filtry w rekuperatorze), a ty chcesz je puszczać nieszczelnym
    > brudnym kominem, osmarowanym sadzą przez wiele lat?

    Nie! Chcę wpuszczać kominem, który był używany wyłącznie do wentylacji. Nie
    ma żadnej sadzy, co najwyżej pajęczyny. Filtrację można dokonać dwustopniowo
    filtrem na dachu w reku i na początku użytkowania dodatkowo np cienką gąbką
    w kratkach.

    > Rura "spiralna" z folii na drucie jest elastyczna, prosta do wsadzenia
    > nawet w zygzakujący komin (obciążyć i niech koniec opadnie aż do wyjścia)
    > i niedroga, może coś takiego zastosuj?

    Znacznie zmniejszę światło komina i nie sądzę aby to było łatwe. Zawsze to
    mogę zrobić później.

    Dzięki.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/