  • Data: 2014-10-30 08:29:38
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:e7fedb3e-4f9d-4b29-a93b-3c39cfdf9a85@go
    oglegroups.com...

    > Jest jeszcze trzecia kwestia. Nikt nigdy nie podał o ile spadło mu zużycie
    > opału jak zainstalował gówno zwane rekuperatorem.

    Nie nazywaj gównem urządzeń których działania nie rozumiesz.

    Ja tez Ci nie napisze o ile spadło bo wentylację mechaniczna mam od
    początku. Po prostu każdy świadomy inwestor robi taką instalację od razu -
    bo wtedy ma to większy sens ekonomiczny. Zamiana wentylacji grawitacyjnej na
    ,mechaniczna i dołożenie rekuperatora po kilku latach mieszkania
    ekonomicznego sensu nie ma.

    > Zawsze jest pierdolenie " a tu widzicie państwo -18 na zewnątrz i 21 w
    > środku. No i chuj ze jest jak i tak nie działa.

    ROTFL. Fizyka sobie a Kogutek sobie :-)

    > W Polsce działający rekuperator ma mieć powierzchnię =1/3 powierzchni
    > wentylowanej.

    Powtarzam po raz kolejny - nie wentyluje się powierzchni tylko liczbę osób.
    Bo inaczej ludzie w windzie by się podusili a samotna emerytka na 100m2 żyła
    w przeciągu.

    > Jak dom 150 m2 to powierzchnia wymiennika minimum 50m2.

    Sprawność rośnie wraz ze wzrostem powierzchni wymiany to oczywiste, dlatego
    lepiej montować duże wymienniki.

    Pozdrawiam
    Ergie