  • 21. Data: 2010-02-10 17:05:24
    Temat: Re: Rekuperatory Entalpiczne
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:b7e25652-d26e-4369-97fe-ac911c867dc3@f8g2000yqn
    .googlegroups.com...
    On 10 Lut, 15:23, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
    > Uzytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisal w
    > wiadomoscinews:hkuaj9$g5n$1@mx1.internetia.pl...

    qb.googlegroups.com...

    > Odsylam do wykresu moilera i-x.
    > Zimne powietrze o wilgotnosci X wraz ze wzrotem temp zmniejsza swoja
    > wilgotnosc.

    Wilgotnosc czy nasycenie? Ilosc wody sie przeciez nie zmienia.

    > Cieple powietrze o wilgotnosci X wraz z oziembieniem wytraca swoja
    > wilgotnosc w temp pkt rosy.

    No wlasnie. I wtedy jest tej wilgoci mniej wiec powietrze jest bardziej
    suche.

  • 22. Data: 2010-02-10 17:46:28
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 10, 4:07 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:c76b7ca7-336d-4e51-a701-48501bfac051@
    x22g2000yqx.googlegroups.com...

    n33g2000yqb.googlegroups.com...

    > Przy 60% towarzysze niewiele dodadza.

    > Z jaka wydajnoscia rekuperator odzyskuje wilgotnosc i jak wplywa na to
    > szybkosc wymiany?

    ten ktory mam jest przeciwpradowy. Enalipiczny zapewne ma jakas
    technike zwilzania przeplywajacego powietrza.
    Niestety nigdy takowego nie widzialem, wiec trudno mi sie wypowiadac.
    Mysle ze cena bedzie zbyt wygorowana.
    Co do przeciwpradowego to ilosc wymian robi odpowiednia wartosc
    wilgotnosci. Jesli masz szczelny dom i do tego towarzysze siedza
    nostop w domu gotujac to mozesz to wilgotnosc regulowac jak chcesz
    acha bylbym zapomnial wnoszony snieg tez podwyzsza wilgotnosc w domu,
    tym bardziej jak sie ma podlogowke w sieni.

  • 23. Data: 2010-02-10 18:08:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Jesli nie mailbym reku to nie mialbym danych to po pierwsze , po
    >drugie mialbyw zwiekszone zuzycie gazu i po trzecie musialbym wiecej
    >wydac kasy na grzeniki o jakies (13szt x ~150 PLN = 2000 PLN),

    No to jakie masz zuzycie gazu?? Faktury za sezon grzewczy zapewne nie
    przekraczaja 1500zl, bo ci z grawitacyjna zwykle placa miedzy 3 a 4000zl
    razem z CWU i gotowaniem.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-02-10 18:15:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Racja z podkreśleniem słowa "prawdziwym".

    Proponuje doswiadczenie, ja nie bede robil bo rezultat latwo przewidziec.
    Niech mechaniczni na dobe wylacza wentylacje a grawitacyjni zatkaja otwory
    wentylacji. Spisujemy liczniki i porownujemy z poprzednim dniem korygujac z
    grubsza o roznice temperatur. Ciekawe kto zauwazy roznice. :-))

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-02-10 18:22:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    >to jest po prostu inne podejscie, inne nie znaczy lepsze/gorsze, po
    >prostu inne

    Ja mysle, ze jak bedziemy rozmawiali stosujac takie argumenty to dyskusja ma
    sens, inaczej to wychodzi z tego kosmos.

    Pozdro.. TK$

  • 26. Data: 2010-02-10 18:39:50
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    darowalbym sobie gdybym w nocy sie dusil z braku swiezego powietrza w
    zamknietym pokoju.

    No ja tak mam i ... mnie strzela. Jestem w tarkcie budowy domu i właśnie
    miedzy innymi dla tego bede mial wentylacje mechaniczną i do tego
    rekuperator a przed tym wszystkim GWC. Mieszkam w miedzy wojenej kamienicy
    od ponad roku po przeprowadzce z bloków wielkopłytowych. Sumując bloki i dom
    z cegły gdzie Sciany mają ponad 50cm to jeden ... jeżeli chodzi o wentylację
    !

  • 27. Data: 2010-02-10 19:51:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]

    >acha bylbym zapomnial wnoszony snieg tez podwyzsza wilgotnosc w domu,
    >tym bardziej jak sie ma podlogowke w sieni.

    Zaraz, zaraz - to Twoj rekuperator nie odzyskuje wilgotnosci z powietrza
    wychodzacego i mowisz, ze dzieki niemu utrzymujesz 60% wilgotnosc? A te 30m3
    na glowe to wartosc minimalna wymiany czy maksymalna dla utrzymania
    rzeczonych 60%?

  • 28. Data: 2010-02-11 12:15:01
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 10 Lut, 19:22, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Ja mysle, ze jak bedziemy rozmawiali stosujac takie argumenty to dyskusja ma
    > sens, inaczej to wychodzi z tego kosmos.

    przeciez od poczatku o tym byla mowa, obie przeciez dzialaja a
    grawitacyjna to juz cale wieki
    nikt chyba temu nie przeczy :-)
    mowimy tylko o micie, ze mechaniczna jest taaaaka droga bo nie jest

    tylko trzeba dostrzec pewne rzeczy niedostrzegalne na pierwszy rzut
    oka
    a mnie sie po prostu juz nie chce patrzec bo co roku mozna by cos
    innego jeszcze dostrzec i potem zalowac ;-)

    zeby nie bylo - do mechanicznej do kosztow warto sie zastanowic nad
    jakims akumulatorem na okresy bezpradowe, moze byc obliczony nawet na
    10% wymiany tzn moc wentylatorow
    jakies 100Ah na dobe byloby dobrze... czy sa średnio dluzsze okresy
    bezpradowe, to juz kazdy musi indywidualnie ocenic

    z.

  • 29. Data: 2010-02-11 12:51:11
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > zeby nie bylo - do mechanicznej do kosztow warto sie zastanowic nad
    > jakims akumulatorem na okresy bezpradowe

    Co jeśli w nocy awarii ulegrnie wentylacja i nie będzie wymiany powierza w
    pomieszczeniu z piecem gazowym z otwarta komora spalania i jak piec wypali
    caly tlen w pomieszczeniu, zacznie uwalniac sie tlenek wegla?

    Rano moze byc juz za pozno...

    Pozdr.

  • 30. Data: 2010-02-11 13:01:19
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > pomieszczeniu z piecem gazowym z otwarta komora spalania i jak piec wypali
    > caly tlen w pomieszczeniu, zacznie uwalniac sie tlenek wegla?

    W kotłowni powinna byc wentylacja grawitacyjna raczej.
    Po co robic mechaniczna wkotłowni?
    albo garazu?

    Krzysiek