  • 1. Data: 2010-02-07 06:50:43
    Temat: Rekuperatory Entalpiczne
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Witam,

    Przymierzam sie do zakupu centrali wentylacyjnej. GWC i instalacja w domu sa
    juz gotowe.
    Poniewaz coraz wiecej mówi sie o wymiennikach entalpicznych chcialbym sie
    zapytac szanownych grypowiczów o wasze doswiadczenia i przemyslenia zwiazane
    z tym typem rekuperacji.
    Czy faktycznie jest to odczuwalna róznica w wilgotnosci powietrza
    dostarczanego do pomieszczen i na ile pogarsza to tez odczuwalna temperature
    wewnatrz pomieszczen?

    No i to!
    "odzysk ciepla na poziomie 80-85% (termiczny) i do ok. 127% (entalpiczny) -
    jesli pomiar i wyliczenie sprawnosci zostanie dokonany analogiczne jak w
    przypadku kotlów kondensacyjnych!"

    Czy to czysta teoria czy to faktycznie cos daje w sensie wymiernych
    korzysci?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-02-08 20:48:55
    Temat: Re: Rekuperatory Entalpiczne
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 7, 7:50 am, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
> [...]
    > przypadku kotl w kondensacyjnych!"
    >
    > Czy to czysta teoria czy to faktycznie cos daje w sensie wymiernych

    nie ma takiego zysku jak 127%

    nie warto, wilgotnosc reguluje sie przez ilosc wymian na h.
    Gwarantuje tobie ze jesli zastosujesz 30m3/osobe to bedziesz mial
    wilgotosc 60% przez zesn grzewczy.

  • 3. Data: 2010-02-09 13:48:58
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > nie warto, wilgotnosc reguluje sie przez ilosc wymian na h.
    > Gwarantuje tobie ze jesli zastosujesz 30m3/osobe to bedziesz mial
    > wilgotosc 60% przez zesn grzewczy.

    tzn. jest to wymiana w ciagu godziny?

    Skoro wilgotnosc bedzie 60%, czyli wysoka, to skad ta gadka, ze reku wysusza
    powietrze? W domu z wentyl. grawitacyjna obserwuje obecnie, ze powietrze
    jest za suche, a niby went. grawitacyjna jest lepsza pod tym wzgledem od
    mechanicznej.

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2010-02-09 23:44:54
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Lut, 14:48, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

> [...]
    > powietrze? W domu z wentyl. grawitacyjna obserwuje obecnie, ze powietrze
    > jest za suche, a niby went. grawitacyjna jest lepsza pod tym wzgledem od

    Niekoniecznie - przy silnych mrozach kiedy powietrze jest na zewnatrz
    najsuchsze - niekontrolowana wentylacja grawitacyjna dziala "jak
    szalona" i wymienia znacznie wiecej powietrza niz kontrolowana
    wentylacja mechaniczna. I moze byc w srodku mniej komfortowo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-02-10 06:26:01
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 9, 2:48 pm, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    > powietrze? W domu z wentyl. grawitacyjna obserwuje obecnie, ze powietrze
    > jest za suche, a niby went. grawitacyjna jest lepsza pod tym wzgledem od

    przewaznie taka gadke laduja na forach ci ktorzy nie maja reku.
    Dorabiaja sobie filozofie do swoich decyzji.
    Grawitacyjna ma jedyna zalete jest darmowa. Reszta to same wady.
    Trzeba myslec w taki sposob ze 1 m3 powietrza jest naladowany X
    zlotymi monetami. Te zlote monety sobie lataja w powietrzu i czesc z
    nich przenika przez sciany, okna, podloge i dach, oraz gdy jak
    otwiersz dzwi i okna. A najwiecej przez wentylacje.
    W skrocie dziennie trace na ogrzewanie 20 PLN (10m3 gazu). Te 2000
    groszy lata sobie w domu. Jakbym mial wentylacje grawitacyjna nie
    mialbym kontroli ile wydaje.

  • 6. Data: 2010-02-10 07:45:49
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik Kudlaty napisał:

> [...]
    > W skrocie dziennie trace na ogrzewanie 20 PLN (10m3 gazu). Te 2000
    > groszy lata sobie w domu. Jakbym mial wentylacje grawitacyjna nie

    Tak i za możliwość kontroli, oraz możliwość odzyskania części złotych
    monet musiałem wydać kilka palet tychże latających złociszy :)

    pzdr.
    rafał

  • 7. Data: 2010-02-10 09:12:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    otwiersz dzwi i okna. A najwiecej przez wentylacje.

    A najwiecej przez wentylacje. Terefere kuku strzela baba z luku.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-02-10 09:59:42
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uzytkownik "Kudlaty"<p...@g...com> napisal w wiadomosci
    >
    > otwiersz dzwi i okna. A najwiecej przez wentylacje.
    >
    > A najwiecej przez wentylacje. Terefere kuku strzela baba z luku.
    >
    > Pozdro.. TK

    Jak masz went. mech. i reku, nie otwierasz okien bo masz fixy. A drzwi ?
    HA to jest pomysł ! Drzwi również fixy -niedużo drożej (bo jakby były
    tańsze to pewnie chiński badziew), ale jakie parametry możesz podać w
    katalogu :)
    A przy okazji montując went. mech i reku nikt nie myśli o dzieciach.
    No bo jak Mikołaj ma przynieść prezenty, jak w domu nie ma komina ?

    pzdr.
    rafał

  • 9. Data: 2010-02-10 12:43:29
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 10 Lut, 10:59, rrr <r...@p...pl> wrote:
> [...]
    > A przy okazji montując went. mech i reku nikt nie myśli o dzieciach.
    > No bo jak Mikołaj ma przynieść prezenty, jak w domu nie ma komina ?

    Nie rozumiem kolegow. Jesli ktos by sie zajal prawdziwym obliczeniem
    ile ciepla wylatuje z domu to by sie zastanowil nad tym co pisze. W
    moim przypadku starata przez wentylacje z reku to jakies 1 kWh w ciagu
    doby to 24 kWh. Wychodzi z moich skromnych obliczen ze to 1/5 energii
    na cele grzewcze w ciagu h.
    Jesli nie mailbym reku to nie mialbym danych to po pierwsze , po
    drugie mialbyw zwiekszone zuzycie gazu i po trzecie musialbym wiecej
    wydac kasy na grzeniki o jakies (13szt x ~150 PLN = 2000 PLN),
    Pochodna sprawa sa koszty lekow ze wzgledu na wysuszona sluzowkie i w
    konsekwencji przeziebienie.
    Nie bede zliczal ze brak obecnosci w pracy wplywa na ilosc kasy w
    portfelu. /wiosna, jesien/
    Suma sumarum lepiej zapobiegac niz pozniej leczyc.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-02-10 12:54:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    wrote:

> [...]
    >W skrocie dziennie trace na ogrzewanie 20 PLN (10m3 gazu). Te 2000
    >groszy lata sobie w domu. Jakbym mial wentylacje grawitacyjna nie

    przewaznie taka gadke laduja na forach ci ktorzy maja reku.
    Dorabiaja sobie filozofie do swoich decyzji.