  • Data: 2019-06-24 23:44:45
    Temat: Re: Remont łazienki - kilka pytań
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, June 24, 2019 at 11:26:01 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Od jeszcze dluzszego czazu wiadomo ze jakies platki sniadaniowe zawieraja ogromna
    ilosc zelaza. Jak badai to sie o kika zer pomylili. I pomimo tego ze w platkach
    sniadaniowych zelaza jest tyle ile potrzeba albo i mniej od kilkudziesieciu lat
    wszyscy wiedza ze zelaza w nich duzo. Jeden artykul napisany przez niewiadomo kogo
    stal sie prawda objawiona ze liczniki zawyzaja. Jesli slepo wierzysz we wspolczesne
    slowo pisane to kup oszczedzacz energii. Zaoszczedzisz do 60% zuzywanej energii i
    bedziesz z kasa do przodu.

    nie wiem co maja platki sniadaniowe do zuzycia pradu (chyba, ze liczysz zuzycie pradu
    w hulajnodze jadac na zakupy ;) )
    z licznikami idea jest banalnie prosta: mierza maksymalne natezenie pradu i dziela je
    przez pierwiastek z 2. Dziala to generalnie dla idealnego sinusa. Podobnie mierza
    napiecie skuteczne. Przy innych przebiegach ten wspolzynnik sqrt(2) nie ma sensu.
    Trzeba analizowac przebieg napiecia/pradu w czasie, a to juz nie jest trywialne i
    kosztuje wiecej... Tym sie roznia mierniki z true RMS
    https://ep.com.pl/artykuly/10079-Swiadomosc_pomiarow
    _Czy_swiadomie_mierzymy_to_co_mierzymy.html

    Jesli legalizacja licznika jest tylko dla przebiegow sinusoidalnych, to takie
    badziewia dostaja certyfikat... :(