    From: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Remont w mieszkaniu - wymieniać instalację elektryczną?
    Date: Thu, 01 Apr 2010 13:56:14 +0200

    On 1-4-2010 13:02, GK wrote:
    > Mieszkanie w bloku z końca lat 70, może początek 80. Na początek w
    > jednym z pokoi chcemy zrobić remont: gładzie, nowe podłogi, okna już
    > wymienione. Czy trzeba wymieniać instalację elektryczną? Żona uważa, że
    > nie, bo po co. Ja jednak wolałbym wymienić.
    > Jak uważacie?

    W sprawie remontu samochodu też się żony pytasz? :)
    Co do instalacji - jak masz to na aluminium to warto przerobić na miedź
    i dodać do tego przewód ochronny. Stare kable masz pewnie na betonie
    pokryte tynkiem, nowsze by warto w peszlach wpuścić, ale to zależy od
    skali remontu i perspektywy czasowej mieszkania tam.
    Czasem najprościej okazuje zostawić instalację górnego oświetlenia
    (lampy), w szczególności jak masz świetlówki energooszczędne czy ledy
    tam, zostawić starą instalację w ścianach, odłączyć, ale nie pruć jej i
    położyć nową w podłodze i podłączyć do niej wszystkie gniazdka.
    Mogę doradzić obniżenie też wyłączników górnych świateł do poziomu,
    gdzie dziecko dosięgnie. Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego kiedyś
    montowało się je tak wysoko, by dopiero 10-latki mogły światło włączyć.

    --
    Grzegorz Janoszka