  • Data: 2021-12-17 12:35:32
    Temat: Re: SUPER PILNE! UWAGA NA JUTRO!!!
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.12.2021 18:06, Zenek Kapelinder wrote:

    > Tyle ceny prądu nie wzrosną.

    dlaczego? a po co są programy typu Fit for 55 i jak wpłyną na ceny prądu?

    > Zachod Europy USA i chgw kto jeszcze poszli w drukowanie bez opamiętania
    pieniędzy. I będą z tego powodu za chwilę miały poważne problemy. U nas rząd poszedł
    w inną stronę.

    ta inna strona to jeszcze większy dodruk pieniądza niż na zachodzie?
    sprawdź sobie wskaźniki podaży pieniądza M3

    > Podpuścił ludzi żeby przy bardzo niskich stopach procentowych wzięli ogromne
    kredyty.

    teraz takie czasy, większość żyje na kredyt. Dobre czasy tworzą słabych
    ludzi, a słabi ludzie tworzą gorsze czasy - czy jak to leciało.

    > Do tego struktura własności nieruchomości taka jak w krajach trzeciego świata a nie
    w krajach rozwiniętych.

    widać za mało zadłużeni i zależni od rządu, skoro ich jeszcze stać na
    kupowanie.
    Na tym zachodzie z inną strukturą nadal wynajem jest droższy niż kupno
    na kredyt, tylko ludzi na to nie stać/nie chce im się/są nieporadni/wolą
    żyć z pomocy państwa

    Jeśli podstawowym sposobem regulacji rynku mają być stopy procentowe
    to znaczy że regulacja będzie się opierała na tych co mają kredyty. Ci
    co ich nie mają będą w komfortowej sytuacji bo nawet jak nie mają w tej
    chwili własnego mieszkania to będą mogli wybierać w ofertach najmu jak w
    ulegalkach. I najczęściej najważniejszym kryterium będzie niska cena.

    w UK ponoć 70% żyje na wynajmowanym. Nie wiem jaka część z tego w
    mieszkaniu socjalnym. Za mieszkanie socjalne, najczęściej w tragicznym
    stanie płacą 80% kwoty, jaką by wydali na kredyt za swój dom. Za wynajem
    prywatny 150%
    Nie kupują własnych mieszkań tylko dlatego, że jak nic nie mają i ich
    celem jest mieć 60" TV i najnowsze playstation, to państwo im wszystko
    da. Za to po przeciwnej stronie są tacy, którzy mają więcej niż jedno
    mieszkanie i im je podnajmują

    Lukasz