    Subject: Re: Samodomykacz-spowalniacz
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 4 May 2016 06:43:24 +0200

    > Nie moze tak wygladac bo nie spelnia warunkow jakie postawiles. Cos mi sie wydaje
    ze poza chcenie nie wyjdziesz.

    Jak nie spełnia, jak spełnia :)

    Czarne punkty oznaczają punkty ruchomości. Dwa z nich są stałe
    podlegające tylko obrotowi tj. punkt zaczepienia siłownika do ościeżnicy
    oraz zawiasy drzwi. Trzeci punkt łączący cięgno siłownika z ramieniem
    jest punktem ruchomym, który podlega obrotowi i zmianie położenia.

    Linia biegnąca pomiędzy dwoma punktami stałymi wyznacza linię zmiany
    kierunku działania siłownika. Jeżeli punkt ruchomy znajduje się po
    wewnętrznej stronie tej linii (po stronie pomieszczenia) to siłownik
    domyka drzwi. Kiedy znajduje się dokładnie w tej linii to drzwi nie są
    ani domykane, ani otwierane.

    Kiedy punkt ruchomy znajduje się po zewnętrznej stronie tej linii to
    drzwi są otwierane.

    Dobierając długość siłownika, długość ramienia oraz miejsce jego
    usytuowania można zmienić kąt przejścia kierunku działania siłownika.

    Dla mnie nie jest ważne przy jakim kącie otwarcia zmienia się kierunek
    działania siłownika. Ważne jest tylko, żeby się zmienił.

    Jak nie znajdę czegoś gotowego to zrobię samemu.