eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŚcianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu › Re: Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
    From: "pf" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ścianka z karton-gipsu - prośba o wyjaśnienie początkującemu
    Date: Sun, 6 Nov 2011 20:23:41 +0100

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    news:j942tq$m8n$1@news.onet.pl...
    > Raczej nie.

    Czemu nie? Moze czegos nie rozumiem ale przeciez nie bede wchodzil do tej
    szafy i nie potrzebuje tam wygluszenia :)

    > Ta wełna skalna to nic przyjemnego, bo bardzo pyli i drażni skórę, ale
    > dość dobrze wygłusza puste przestrzenie. Zapytaj w markecie budowlanym,
    > czy mają jakiś inny wypełniacz. Zewnętrzną powierzchnię możesz zrobić z
    > podwójnej płyty - będzie cięższa.

    Ok, ale:
    > Niezbyt. Do podwójnej płyty nie wkręcisz kołka molly, które są
    > najmocniejszymi kołkami do płyt gipsowych.

    A, juz chyba rozumiem - na zewnatrz dwie plyty a od strony wnetrza szafy
    jedna. No ale chcialem to wzmocnic druga plyta tylko po to, zeby zapewnic
    pewne trzymanie półek w szafie.

    etrock
    > To ta masa z zielonymi znapisami. Dostępna w Castoramie. Niestety
    > opakowania są bardzo duże i pewno znajdzie się inna masa w mniejszym
    > opakowaniu.
    > Ja używam sheetrock głownie do wklejania naroży i ewetulanie do robienia
    > gładzi. Płaskie łączenia robię uniflotem i siatką. Sheetrock nadaje się
    > do szpachlowania nawet całej powierzchni płyty i po wyszlifowniu daje
    > bardzo gładką, dość twardą powierzchnię, ale wyszlifowanie wymaga
    > większego wysiłku niż zwykłej gładzi. Najlepiej tak nakładać, aby jak
    > najmniej szlifować.

    Pytanie ile takie wiadro Sheetrocka moze sobie stac po otwarciu i czy mozna
    go wykorzystac tez do szpachlowania ubytkow w zwyklym tynku? Bo moze by sie
    jednak nie zmarnowalo takie duze wiadro... Ale chyba znalazlem odpowiednik w
    mniejszym opakowaniu - Knauf F1.

    > W kwestii naroży zewnętrznych o kącie 90 stopni jestem konserwatystą :)
    > Najłatwiej mi się nakłada perforowane narożniki aluminiowe. Łatwiej
    > osiągnąć prostą linię i łatwiej zaszpachlować. Taśma tuf-tape jest za
    > miękka do naroży zewnętrznych, a pozostałe taśmy strait-flex są drogie i
    > moim zdaniem nie dają tak dobrego efektu jak narożnik aluminiowy.

    Powiedz, jak mocujesz te narozniki do plyty - wkrety, gwozdzie,
    wstrzeliwywane zszywki?

    > Duże płyty dotnij do profilu, nie szerzej. Zwróć uwagę, że płyty gipsowe
    > mają wykończone dłuższe boki - są cieńsze aby zmieścić narożnik
    > aluminiowy.
    > Potem na szerokość ścianki dotnij wąski pasek. Po przykręceniu zeszlifuj
    > płyty na równo, zagruntuj miejsca szlifowane i wstępnie zaszpachluj gipsem
    > szpachlowym lub uniflotem (knauf). Po wyschnięciu przeszlifuj i nałóż
    > rarożniki na uniflocie lub ewentualnie gipsie szpachlowym.

    No to juz wiem jak je mocujesz :)

    Bardzo dziekuje za wszystkie informacje - dowiedzialem sie tu wiecej niz
    czytajac miliony poradnikow w necie :)

    Pozdrowienia!