  • Data: 2018-02-20 13:46:59
    Temat: Re: Ściany zelbet vs porotherm
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 20 Feb 2018 11:42:08 +0100, Marek

    > Niby jak specjalnie osuszać?
    > Dom normalnie się wietrzył w stanie
    > otwartym przez kilka miesięcy.

    W takim razie wilgoć ma głównie z tynków/wylewek gdy miał już okna, a więc
    także ograniczenie przewiewu. Wtedy trzeba osuszać tj. wietrzyć albo grzać
    i wentylować, względnie użyć przemysłowego osuszacza. Ja będę w razie
    konieczności używać osuszaczy, bo kominów nie mam żeby podpiąć kozę
    (zresztą nawet by mi się nie chciało palić), z kolei WM nie uruchomię przed
    zakończeniem prac w środku. Inna sprawa że ja mam od początku budowę
    rozłożoną na 3 lata, ale to z pewnością nie wynika z konieczności
    odpowiedniego wywietrzenia budynku, a po prostu takiego trybu budowy.

    Nie wiem co trzeba spieprzyć w trybie budowlanym żeby grzyba albo zacieki
    (sic!) mieć po wprowadzeniu się (nawet tego samego roku) -- chyba po prostu
    trzeba olać wentylowanie czy osuszanie powykonawcze a i tak to nadal nie
    tłumaczy grzyba i zacieków a kieruje podejrzenie w stronę kompletnego braku
    wentylacji... Dlatego ponwonie, czyżby tam była WG a właściciel był znanym
    sknerusem co zamyka kratki aby ciepło nie uciekało? :P

    --
    Pozdor
    Myjk