  • 21. Data: 2010-12-09 20:11:41
    Temat: Re: Sezonowe zapotrzebowanie na cieplo jak liczycie?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:idqq04$fo3$1@news.onet.pl...

    > Hmmm...
    > No to się teraz zastanawiam, jak ugryźć temat skoro zaraz obok garażu jest
    > kotłownia - między domem, a garażem - i czy ocieplenie przewidzieć na
    > ścianę między garażem, a kotłownią, czy w kotłowni na ścianę między domem,
    > a kotłownią?

    Ja miedzy garazem tez mam kotlownie i spizarnie. Prawde mowiac te
    pomieszcenia robia za ocieplenie, bo nie sa ogrzewane. Jak cos tam ciepla
    przedostanie sie do garazu to tez srednia strata, tym bardziej, ze niektorzy
    ogrzewaja garaze, wiec co za sens go izolowac? Garaz to tez nie zaraz jakas
    Arktyka, a czesc domu w ktorej zwykle utrzymuje sie wyzsza temp. niz na
    zewnatrz i do samochodu tez przyjemniej wsiasc jak w garazu cieplej.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-12-09 20:26:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > Arktyka, a czesc domu w ktorej zwykle utrzymuje sie wyzsza temp. niz na
    > zewnatrz i do samochodu tez przyjemniej wsiasc jak w garazu cieplej.

    No nic...Na razie grzeję tylko na tyle, żeby nie zamarzło, a i żebym
    wytrzymał przy drobnych pracach i przy swojej pracy :-) siedzącej zresztą.

    Nie dramatyzuję zatem, ale jak chcialem dociągnąć do tych 20 st C w
    mrozy tam, gdzie grzeje podłogówka, to węgla poszło... oj poszło :-).

    Obaczym co będzie jak już zamieszkamy na dobre - przewidziałem w
    budżecie na ten rok większe zużycie opału, a jak będize drastycznie za
    duże to będę po kolei docieplał.

    Jak na razie mam 13 do 15 st w garażu, gdzie jest całkowicie zakręcony
    grzejnik. Ciepło ewidentnie ucieka z domu i grzeje garaż i pom gosp.

    pozdr
    robercik-us

  • 23. Data: 2010-12-09 20:38:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jak na razie mam 13 do 15 st w garażu, gdzie jest całkowicie zakręcony
    > grzejnik. Ciepło ewidentnie ucieka z domu i grzeje garaż i pom gosp.

    A po co wieszales grzejnik w garazu??

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-12-09 21:08:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:

    > A po co wieszales grzejnik w garazu??

    Po co po co...? :-P

    Nie wiem jeszcze nawet teraz czy będę tam faktycznie trzymał samochód,
    czy czasem nie przeistoczy się on - garaż - w jakieś miejsce
    działalności gospodarczej pod tytułem... np. 'U wuja Roberta w garażu'
    :-))), to i grzejnik założyłem.

    pozdr
    robercik-us

  • 25. Data: 2010-12-09 23:22:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > czasem nie przeistoczy się on - garaż - w jakieś miejsce działalności
    > gospodarczej pod tytułem... np. 'U wuja Roberta w garażu' :-))), to i

    Pytam bo ja tez powiesilem, ale z drugiej strony sciany tj. w kotlowni
    zalozylem zawory. Poki co wody w nim nie ma, wiec nie grzeje. Wydalem tylko
    z 700 stow nie wiem po co. :-)) Przydalby sie jakis wymiennik i oddzielny
    obwod z glikolem.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2010-12-10 11:02:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 11:51:01 tarnus <m...@l...de> napisał(a):

> [...]
    > nastepnym sezonie wykleiłem całą ścianę od strony garazu 5cm styropianem
    > i naciągnąłem siatkę na klej. Sufit garażu także jest odizolowany 5cm
    > styropianem od pomieszczeń na górze.
    > Teraz przy -20stC na zewnątrz w garazu mam około +7stC
    > Dużo ciepła uciekało mi na początku przez nieocieplony fundament z
    > jednej strony domu oraz gołe płyty balkonowe.
    > Teraz cały fundament ocieplony i wokół domu ładnie chodniczek opaskowy z
    > kostki szer 1,3m ułożony to i też grunt jest mniej wilgotny
    > poniżejchodniczka. Balkony obłożone styropianiem i jest OK
    I tak powinno być, chodze na spacery po okolicy i widzę że ludzie
    ocieplają lub mają
    ocieplone domy a balkony gołe, nawet nie zdają sobie sprawy ile przez taką
    głupią
    oszczędność tracą ciepła.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2010-12-10 11:06:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-12-2010 o 15:44:18 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jest kotłownia - między domem, a garażem - i czy ocieplenie przewidzieć
    > na ścianę między garażem, a kotłownią, czy w kotłowni na ścianę między
    To pierwsze, kotłownie już potraktuj jako bufor do domu, ociepl sam garaż,
    już dużo uzyskasz, nie ma sensu grzać garażu bo i tak to ciepło traci się
    przez bramę, w naszym interesie jest aby on byl jak najzimniejszy, czyli w
    koło
    wyklejony styropianem i zaciągnięty siatką i klejem.

    > Myślę, żeby sufit wykleić styropianem nad całością przybudówki
    > garażowej, bo nad nią są pomieszczenia - pracownia, a pod wylewką na
    > stropie jest tylko 3-ka styropianu.
    >
    > Mam też w garażu grzejnik i... no żeby mi nie zamarzł :-))).
    Zdemontuj go, jak będziesz chciał zagrzać aby coś podłubać w garażu
    to on ci go i tak nie zagrzeje bo to musiałaby być krowa 2metrowa.
    Farelkę sobie włączysz i po 15minutach będziesz miał ciepło.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2010-12-10 19:05:21
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

> [...]

    > to on ci go i tak nie zagrzeje bo to musiałaby być krowa 2metrowa.
    > Farelkę sobie włączysz i po 15minutach będziesz miał ciepło.

    No właśnie to jest krowa 2 metrowa :-)
    I może dlatego nie chcę go demontować.

    pozdr
    robercik-us