  • 41. Data: 2023-04-24 17:18:19
    Temat: Re: Się porobiło, będzie wkurw zimą.
    Od: M M <m...@g...com>

    Czy sposobem na zagospodarowanie chwilowego nadmiaru energii nie mogłoby być kopanie
    kryptowalut?
    Uruchamiane dynamicznie wtedy kiedy jest nadprodukcja i cena energii niska - bo przy
    normalnej to wiadomo, że nieopłacalne.
    Ta sama koparka może też służyć jako grzejnik przy dużych mrozach (kiedy pompa ciepła
    ma niską sprawność).
    Tylko trzeba by dobrze rozwiązać temat cichego pasywnego chłodzenia, nikt nie chce w
    domu głośno wyjących wiatraczków.
    Mówi się tyle, że kryptowaluty to zło bo zużywają dużo energii - ale właśnie tu
    mogłyby być pożyteczne.

  • 42. Data: 2023-04-24 17:36:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 kwietnia 2023 o 12:37:35 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    roenergetyczne/171262,regulacja-napiecia-w-transform
    atorach-rozdzielczych-sieci-nn

    > To podaj przykład jaki dystrybutor tak umie i stosuje w praktyce.
    >
    > Druga sprawa - jak nawet to umie i podniesie dynamicznie, a za chwilę
    > odłączy się jakiś duży odbiornik (np. ładowarka 22kW) to co się stanie z
    > napięciem w sieci nn?
    > Jak by to było takie proste jak sobie wymyśliłeś to by się rozwiązały
    > wszystkie problemy z oze.
    > Nie trzeba by było mld PLN na modernizację sieci.
    >
    > w linku jaki cytujesz są wymienione wszystkie sposoby regulacji napięcia w
> [...]
    Ja sobie nic nie wymyśliłem bo mi kolo chuja lata fotowoltaika jak jej nie mogę mieć.
    A jeślibym miał to założył bym kilowata i nie podlaczal do sieci. A jak już w jakiś
    sposób jestem zależny od fotowoltaiki i wiatraków to chce mieć z tego powodu tańszy
    prąd a nie droższy.

  • 43. Data: 2023-04-24 17:59:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    jakiś sposób jestem zależny od fotowoltaiki i wiatraków to chce mieć z tego powodu

    To se rower kup i zrób to co ja zrobiłem. Założyłem koło od roweru
    elektrycznego jako prądnicę 500W i ładuję akumulator. Na moje potrzeby
    oswietlenia i ładowania telefonu idealne. Ty sobie możesz podłączyć
    przyczepkę i ładować te swoje akumulatorzyska :]

    Przestaniesz wtedy żerować na narodzie.

    Masz fotkę, złodzieju prądu:

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/f6c3ce4eff1456ba

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/4193ddc34a312b0b
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-04-24 18:02:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.04.2023 o 17:18, M M pisze:
> [...]
    w domu głośno wyjących wiatraczków.
    > Mówi się tyle, że kryptowaluty to zło bo zużywają dużo energii - ale właśnie tu

    Prościej postawić cała elektrownię, zysk większy :)
    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/
    firma-kopiaca-bitcoina-kupila-elektrownie-weglowa-za
    sili-nawet-20-tys-koparek/w1c8r3g

    "Farmy kopiące kryptowaluty zużywają ogromne ilości energii
    elektrycznej. Dlatego szukają okazji, by móc ją kupować jak najtaniej.
    Najłatwiej to osiągnąć posiadając własną elektrownię. Do takiego wniosku
    doszła firma Stronghold Digital Mining, która przejęła elektrownię
    węglową i całą jej moc zamierza wykorzystać do zasilenia swoich platform
    do miningu."

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 45. Data: 2023-04-24 18:22:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 kwietnia 2023 o 18:00:49 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > oswietlenia i ładowania telefonu idealne. Ty sobie możesz podłączyć
    > przyczepkę i ładować te swoje akumulatorzyska :]

    Gdzie złodzieju taki ładny rower wyczesałeś?

  • 46. Data: 2023-04-24 18:54:39
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 24 kwietnia 2023 o 18:02:49 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Prościej postawić cała elektrownię, zysk większy :)
    Nie każdy może mieć własną w domu. Bardziej mam na myśli rozproszone kopanie w
    domach wspomagające autokonsumpcję z PV - włączane latem kiedy trzeba trochę obniżyć
    napięcie by falownik się nie wyłączał, oraz zimą kiedy pompa ciepła nie wyrabia przy
    dużych mrozach. Ot po prostu zamiana prądu na inne formy energii (ciepło +
    pieniądz), sprawność zamiany na pieniądz może i bez rewelacji, ale może też być
    konkurencyjna przy nowych zasadach, gdy cena godzinowa sprzedaży do sieci będzie za
    niska.

  • 47. Data: 2023-04-24 19:18:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 17:36 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > A jak już w jakiś sposób jestem zależny od fotowoltaiki i wiatraków to
    > chce mieć z tego powodu tańszy prąd a nie droższy.

    Składaj reklamacje do swojego rządu, który Cię dyma bez mydła:

    "Wyłączali solary z nadmiaru słońca, węgla tak nie wyłączyli. Ceny prądu
    wciąż wysokie"
    (...)
    "Cena hurtowa energii elektrycznej na TGE spadła w sobotę na dzień
    następny nieznacznie poniżej 400 zł za MWh, by w niedzielę urosnąć do 599
    zł. Wygląda to tak, jakby ograniczenia nałożone na fotowoltaikę podniosły
    cenę o prawie połowę.
    Nie może być inaczej, skoro cena ustalana jest tak, żeby mógł zarobić
    najdroższy uczestnik zapewniający prąd niezbędny w systemie. A elektrownie
    węglowe muszą wnosić największe opłaty za emisję dwutlenku węgla.

    Na aukcji polskiej jej cena ustaliła się ostatnio (12 kwietnia) na
    poziomie 93,90 euro za tonę CO2. Po tyle sprzedawał polski rząd, pieniądze
    trafiły do budżetu państwa. Produkcja 1 MWh z węgla kamiennego oznacza
    przy tej cenie koszt CO2 w wysokości 150 zł, a z węgla brunatnego 170 zł.
    To nieformalny podatek. I generalnie prąd z węgla jest wielokrotnie wyżej
    opodatkowany niż ten "zielony".

    https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-tech
    nologie/wylaczali-solary-z-nadmiaru-slonca-wegla-tak
    -nie-wylaczyli-ceny-pradu-wciaz-wysokie/en7g169

    TG

  • 48. Data: 2023-04-24 20:19:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    tańszy prąd a nie droższy.

    > Gdzie złodzieju taki ładny rower wyczesałeś?

    Kupiłem w ruskim sklepie, 4 lata temu (Ąszą) "Polski" produkt, złodzieju
    prądu. Całe 1200zł kosztował, złodzieju prądu :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 49. Data: 2023-04-24 20:26:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 kwietnia 2023 o 20:20:52 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > Kupiłem w ruskim sklepie, 4 lata temu (Ąszą) "Polski" produkt, złodzieju
    > prądu. Całe 1200zł kosztował, złodzieju prądu :]
    Bardzo okazyjnie kupiłeś. Długo cie gonil ten co "sprzedał".

  • 50. Data: 2023-04-24 20:39:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    tańszy prąd a nie droższy.

    > Bardzo okazyjnie kupiłeś. Długo cie gonil ten co "sprzedał".

    Mam fakturę. Nikt mnie nie gonił.
    Tu masz z przyczepką. W środku siedzi mój pies. Mogą tam być twoje
    akumulatorzyska. Przyczynisz się w końcu do budowy Polski, jak zaczniesz
    wytwarzać ten prąd, złodzieju.
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/ddf904588976d082

    --
    LordBluzg(R)??