  • 11. Data: 2013-03-29 19:27:46
    Temat: Re: Śmieci u nas znam szczegóły
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 18:03:06 UTC+1 użytkownik wowa napisał:
    > Nakrętki powinieneś dobrowolnie ściągać i dać tu http://www.zakretki.info/.

    niech mnie ktos oświeci - jaki myk jest w tym zbieraniu nakrętek? Co mają szczytne
    cele wspólnego z nakrętkami? Tam musi być jakies drugie dno ;-)

    b.

  • 12. Data: 2013-03-29 20:49:41
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 29 marca 2013 19:27:46 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > niech mnie ktos oświeci - jaki myk jest w tym zbieraniu nakrętek? Co mają szczytne
    cele wspólnego z nakrętkami? Tam musi być jakies drugie dno ;-)

    > b.

    Istota jest taka ze nakretki sa z innego rodzaju plastiku i jest troche latwiejszy w
    recyklingu. Jak sie nazbiera odpowiednio duzo to niby ktos tam dje za to kase i mozna
    nazbierac na jakis wózek czy cos.
    Tyle filozofia.
    W sieci widzialem prosty sposob na recykling hdpe. Bierzesz takie nakretki czy
    butelki po mleku/soku pomaranczowym (wersja hamerykanska) i wrzucasz w goracy olej.
    Jak dobrze calosc wykonasz to dostaniesz klocek hdpe.

    http://www.instructables.com/id/Making-Blocks-out-of
    -HDPE-milk-jugs/

    A taki klocek o odpowiednio duzych rozmiarach to troche trudno dostac jako czlowiek z
    ulicy wiec niektorym sie chce w takie zabawy bawic...

  • 13. Data: 2013-03-29 20:52:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 29 Mar 2013 12:49:41 -0700 osobnik zwany sczygiel
    napisał:

    > Istota jest taka ze nakretki sa z innego rodzaju plastiku i jest troche
    > latwiejszy w recyklingu. Jak sie nazbiera odpowiednio duzo

    a policzyłeś ile potrzeba?

    > to niby ktos
    > tam dje za to kase i mozna nazbierac na jakis wózek czy cos.

    a w Moskwie na placu Czerwonym rozdają samochody

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2013-03-29 21:43:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 20:49:41 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Istota jest taka ze nakretki sa z innego rodzaju plastiku i jest troche
    >latwiejszy w recyklingu.

    to nie ma najmniejszego znaczenia - od tego są firmy od recyklingu zeby sobie różne
    plastiki rozdzielic.

    >Jak sie nazbiera odpowiednio duzo to niby ktos tam dje za to kase i mozna >nazbierac
    na jakis wózek czy cos.

    Obsesja w każdej szkole itp. Równie dobrze mozna zbierac zużyte zapałki albo
    zapalniczki. Pytam sie - gdzie jest haczyk? Bo z minusów to widze tyle ze jak zdejme
    korek to butelki pet zajmują nieco wiecej miejsca.
    Zużyte telefony komórkowe tez zbierają - to działa zapewne podobnie.

    b.

  • 15. Data: 2013-03-30 02:27:13
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    jak zdejme korek to butelki pet zajmują nieco wiecej miejsca.
    Zużyte telefony komórkowe tez zbierają - to działa zapewne podobnie.

    Widzisz, w tej konkretnej fundacji działa to tak jak piszą na stronie
    http://www.zakretki.info/o-nas.html. Cały dochód ze zbiórki zakrętek idzie
    na pomoc dla dzieci niepełnosprawnych. Cały! To są młodzi ludzie, w
    większości studenci i mają jeszcze jakieś idee. Są inne organizacje
    zbieraczy lecz tam już nie jest tak ładnie :( Zużyte zapałki nie mają sensu
    bo nie maja żadnej wartości, za te zakrętki są konkretne pieniądze. Jeśli
    masz pytania to na stronie są kontakty, ja piszę jako osoba trochę z boku,
    lecz widzę jak pracują. Pomijając same zakrętki, to butelka pozbawiona
    zamknięcia sama się zgniata pod hałdą śmieci :) Komórki są zbierane z powodu
    śmiesznych metali które mają w sobie. Natomiast zapalniczki były by
    interesujące (podrzucę ten pomysł) tylko że dorośli mają gdzieś takie akcje
    :(
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 16. Data: 2013-03-30 07:34:59
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    >Bo z minusów to widze tyle ze jak zdejme korek to butelki pet zajmują nieco
    >wiecej miejsca.

    W większości przypadków zajmują właśnie więcej miejsca.

  • 17. Data: 2013-03-30 08:45:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 19:27:46 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > niech mnie ktos oświeci - jaki myk jest w tym zbieraniu nakrętek? Co mają >szczytne
    cele wspólnego z nakrętkami? Tam musi być jakies drugie dno ;-)
    Słowo-klucz: "fundacja";)

  • 18. Data: 2013-03-30 11:06:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Mar, 20:52, masti <g...@t...hell> wrote:

    > a policzyłeś ile potrzeba?

    Wystarczy zważyć i sobie pomnożyć.
    Do mnie masz pretensje ze trzeba nazbierać dużo zeby na wózek
    starczyło?

    Plastik moze nie jest super cenny ale jako materiał troche kosztuje...
    To ze zbierane są naketki a nie cała butelka jest wyjaśnione powyżej.

    > a w Moskwie na placu Czerwonym rozdają samochody

    Też wolę dać 10zl zamiast jakieś zakrętki odczyniać ale może w tym
    jest jakiś wątek dydaktyczny że dzieciak ćwiczy sobie pamięć i dążenie
    do celu a nie proste "tata daj na biedne dzieci w wietamie"...

  • 19. Data: 2013-03-30 11:08:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Mar, 21:43, Budyń <b...@r...pl> wrote:

> [...]
    korek to butelki pet zajmują nieco wiecej miejsca.
    > Zużyte telefony komórkowe tez zbierają - to działa zapewne podobnie.

    Haczyk jest w tym ze zakretki sie latwiej recykluje i dlatego ktos je
    chce kupic i dac za nie pieniadze.
    PET jako material sie recykluje trudniej i dlatego nikt go nie chce a
    jak chce to zyczy sobie doplaty do zabawy.

    No i moze byc tak ze jakis aspekt dydaktyczny jest. Ale tego nie
    wiem...

  • 20. Data: 2013-03-30 11:48:33
    Od: Marcin W <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-29 19:27, Budyń pisze:

    > niech mnie ktos oświeci - jaki myk jest w tym zbieraniu nakrętek? Co mają szczytne
    cele wspólnego z nakrętkami? Tam musi być jakies drugie dno ;-)

    > b.

    http://finanse.wp.pl/kat,122876,title,Plastik-na-wag
    e-zlota-Ile-mozna-zarobic-na-zakretkach,wid,12755230
    ,wiadomosc.html