  • Data: 2010-10-20 07:52:11
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-10-2010 o 22:00:08 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > E tam, my sie tu tylko zastanawiamy i czekamy az ktos kompetentny sie
    > wypowie.
    > Widzisz temat zaczal sie w troche innym watku i dotyczy ilosci paliwa
    > spalanego przez kociol przy odmiennych trybach pracy. Mi wyszlo, ze jak
    > kociol pracuje caly czas utrzymujac stala temp. w domu ze 100%
    > podlogowki to
    > kociol spala mniej paliwa w porownaniu z obnizeniami nocnymi i praca z
    > niemal 100% mocy na poczatku. Roznice nie sa aptekarskie i powstala
> [...]
    Przyczyny pewnie będą dwie, kocioł i ocieplenie domu.
    Dla kondesata faktycznie jak pracuje na małej mocy i przy małej temp wody
    będą oszczędności w stosunku do pracy na full bo zmienia mu sie dość
    znacznie sprawność, ale dla pieców zwykłych czy z zamk komorą już to
    nie jest takie istotne bo różnice cą na poziome błedów pomiaru.
    Drugsa istotna sprawa to straty ciepła w domu, rozgrzewanie domu
    czyli dostarczanie dużej ilości ciepła w krótkim czasie powoduje wieksze
    straty niż podtrzymywanie ale też nie zawsze, zależy od ocieplenia
    istotnych fragmentów domu np podłogówki.

    --
    Pozdr
    JanuszK