  • Data: 2010-10-20 07:57:58
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20-10-2010 o 08:56:21 marko1a <m...@l...de> napisał(a):

> [...]
    > podczas grzania prądem stałym nonstop to się okaże że mamy nielada
    > problem z początkowym momentem gdy drut jest zimny a my chcielibyśmy aby
    > był juz ciepły . Niby ilość dostarczonej energii mniejsza ale przez
    > pierwsze chwile drut jest zimny! (wstajemy rano a tu lodówa mimo że
    > kocioł się włączył). Jak widać jest tak jak z pojemnością cieplną
    > budynku. Aby uzyskać w miarę szybko ciepły drut (dom) musimy na starcie
    > zwiększyć wartość prądu ale niestety oznacza to nic innego jak wzrost
    > dostarczonej energii. O ile? O tyle ile wynika z pojemności cieplnej.
    I o tą samą porcję dostarczasz mniej przy wyłączeniu, bo jeżeli bypojemność
    była zerowa to byłby od razu zimny, a przecież tak nie jest i wychładza się
    powoli czyli w tym momencie zyskujesz na tej pojemności energię której
    nie dostarczysz.

    > Co nalezy wziąć pod uwagę aby wybierać między ciągłym grzaniem a
    > cyklicznym? Myślę że nalezy wziąć dwa parametry pod uwagę. Pojemność
    > cieplna drutu (domu) oraz czas wyłączen ogrzewania. No można by było
    > jeszcze uwarunkować to wymaganym akceptowalnym czasem podczas gdy
    > bedziemy marzli na starcie kolejnego cyklu.
    Można zmniejszyć obniżenie temp do akceptowalnego poziomu np 0.5 st
    wtedy okaże się że piec nie pracuje cały czas ale z dość długimi przerwami
    i dostajemy dodatkowe zyski energi elektr na wyłączeniu pieca i pomp.

    --
    Pozdr
    JanuszK