    From: Silinde Ringëril <s...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania przez pośrednika
    Date: Thu, 09 Sep 2010 19:33:45 +0200

    W dniu 2010-09-06 16:18, /// Kaszpir /// pisze:
    > Druga sytuacja:
    >
    > Klient zdecydował się na zakup mieszkania. Podpisana umowa
    > przedwstępna , wpłacone 10-20% ceny mieszkania (zadatek). Klient potem
    > rezygnuje (brak funduszy , rozmyślił się). Zadatek jest mój.
    > jednak przy podpisaniu umowy przedwstępnej musiałem zapłacić prowizję
    > pośrednikowi (50% prowizji lub 100% prowizji). Czy jeśli nie dojdzie
    > do podpisania umowy notarialnej (końcowej) pośrednik zwraca mi
    > prowizję lub jej część?
    >
    > Czy po prostu bierze kasę mimo że do transakcji nie doszło , a
    > jedynie moim 'zabezpieczeniem" jest zadatek ?
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    Właśnie to przerabiam :) Generalnie wtedy oni swoje zrobili,
    przyprowadzili Ci klienta, który podpisał umowę. Ty - w razie rezygnacji
    klienta po podpisaniu umowy przedwstępnej - tracisz pół prowizji, ale
    zyskujesz zadatek. W praktyce rzadko się chyba zdarza, żeby ktoś np.
    dziesięcioprocentowy zadatek (czyli plus-minus 20-30 tysięcy!) puścił w
    niepamięć.

    SR
    --
    http://qck.pl/Rc
    Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest