  • 1. Data: 2022-12-21 20:43:33
    Temat: Staje największy blook energetyczny w Polsce - Kozienice - będa wyłaczenia
    Od: a a <m...@g...com>

    Staje największy blok energetyczny w Polsce. Przed nami trudne tygodnie
    Barbara Oksińska
    Barbara Oksińska
    21 grudnia 2022, 15:11.
    3 min czytania
    Udostępnij artykuł

    W samym środku sezonu zimowego, gdy zapotrzebowanie na energię elektryczną jest
    najwyższe, z usterką zmaga się najnowszy blok w Elektrowni Kozienice, należący do
    Enei. To największa jednostka wytwórcza w kraju, której moc sięga 1075 MW. Obecnie
    blok działa na połowie mocy, ale od piątku zupełnie przestanie przesyłać prąd do
    sieci, a postój potrwa aż do 8 stycznia 2023 r. To zwiastuje kłopoty w utrzymaniu
    rezerw mocy na bezpiecznym poziomie, czyli takim, który minimalizuje ryzyko przerw w
    dostawach energii.

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/staje-blok
    -w-elektrowni-kozienice-najwiekszy-w-polsce-przed-na
    mi-trudne-tygodnie/l8vngew

    Nie wiem kto te bloki budowal i obsluguje, ale z pewnością konkurencja, aby
    zaszkodzic Polsce.

    Podobnie było z nowym blokiem w Jaworznie, ciągle awarie i wyłaczenia.

  • 2. Data: 2022-12-22 17:09:50
    Od: M M <m...@g...com>

    Poważnie bym się zastanawiał czy to nie sabotaż rosyjskich służb. Trochę za dużo
    tych przypadków jak na zwykłą nieudolność.

  • 3. Data: 2022-12-23 01:31:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 22 December 2022 at 17:09:52 UTC+1, M M wrote:
    > Poważnie bym się zastanawiał czy to nie sabotaż rosyjskich służb. Trochę za dużo
    tych przypadków jak na zwykłą nieudolność.
    dada
    Turów planowali zamknąć róskie Czechy z róskimi Mimcami

    A Jaworzno zbudowali ci z róskiego Raciborza