  • 1. Data: 2013-07-11 23:56:51
    Temat: Stelaż do WC a niska ścianka kolankowa
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Jeszcze jeden problem natury łazienkowej: chodzi o stelaż do WC do
    lekkiej zabudowy, który ma być na poddaszu przy ściance ze skosem.
    Ścianka kolankowa ma ok. 90cm wysokości, a normalne stelaże ok.
    110-120cm (wiem, że są też niższe, ale odpadają, bo mają przycisk
    albo od góry albo zasłonięty deską gdy jest podniesiona).
    W takiej sytuacji stelaż będzie dość sporo odsunięty od ściany litej
    (ok. 50cm) a ponadto jego szczyt będzie powyżej jej górnej krawędzi.
    To oczywiście wyklucza montaż przy użyciu wsporników poziomych będących
    w komplecie ze stelażem (powiedzmy że byłby to stelaż Roca Pro). Czy
    przedłużone wsporniki idące ukosem w dół w stronę ścianki kolankowej to
    jest dobry pomysł czy wybić to sobie z głowy? Jeśli w porządku - to
    kotwić je do wieńca czy poniżej niego?
    Chyba że jeszcze jakieś inne rozwiązanie jest stosowane w takim
    przypadku - proszę o sugestie. Z góry dzięki.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2013-07-12 13:35:09
    Temat: Re: Stelaż do WC a niska ścianka kolankowa
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.07.2013 23:56, Jacek Midura pisze:
    > Jeszcze jeden problem natury łazienkowej: chodzi o stelaż do WC do
    > lekkiej zabudowy, który ma być na poddaszu przy ściance ze skosem.
    > Ścianka kolankowa ma ok. 90cm wysokości, a normalne stelaże ok.

    Te 90cm to masz na gotowo z wylewkami i ociepleniem?
    Jeżeli tak, to możesz nieco w ocieplenie wejść, będzie mostek termiczny,
    ale się powinno zmieścić. Abstrahując od wygody korzystania pod takim
    skosem..

    Obejrzyj sobie kilka różnych stelaży, może się okaże że dało by się
    skrócić od góry o parę cm lekko modyfikując konstrukcje(przespawanie
    górnych mocowań nieco niżej) + wpuszczenie nieco w ocieplenie i jakoś
    wejdzie. Al to byś musiał najlepiej do marketu z metrem się przejść i
    pomierzyć na wystawach..

  • 3. Data: 2013-07-12 14:20:57
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2013-07-12, o godz. 13:35:09
    Albercik <n...@g...pl> napisał(a):

    > Te 90cm to masz na gotowo z wylewkami i ociepleniem?

    Tak.

    > Jeżeli tak, to możesz nieco w ocieplenie wejść, będzie mostek
    > termiczny, ale się powinno zmieścić.

    Pod spodem jest pomieszczenie ogrzewane, więc mostka się nie boję tylko
    czy wtedy miska nie będzie za nisko w stosunku do podłogi? Ponoć
    fizjologicznie to nawet korzystniej ale za to ciężej się siada
    i wstaje.

    > Abstrahując od wygody korzystania pod takim skosem.

    Właśnie po to przedścianka będzie odsunięta dość sporo (wspomniane
    ~0,5m) żeby skos nie przeszkadzał.

> [...]
    > górnych mocowań nieco niżej) + wpuszczenie nieco w ocieplenie i jakoś
    > wejdzie. Al to byś musiał najlepiej do marketu z metrem się przejść i

    Jest to jakiś pomysł. Chociaż jeśli miałbym już kombinować z górnymi
    mocowaniami, to zrobiłbym je po prostu po skosie (od wysokości powiedzmy
    80cm przy ściance kolankowej do 110 przy stelażu). Tym bardziej że i
    tak muszę je przedłużyć, bo żaden stelaż nie ma (chyba?) półmetrowych
    mocowań. Tylko czy do tego nie ma jakichś poważnych przeciwwskazań?

    --
    Jacek Midura

  • 4. Data: 2013-07-12 14:28:43
    Od: m...@g...com

    On Friday, July 12, 2013 1:35:09 PM UTC+2, Albercik wrote:

> [...]
    > Jeżeli tak, to możesz nieco w ocieplenie wejść, będzie mostek termiczny,
    > ale się powinno zmieścić. Abstrahując od wygody korzystania pod takim

    No i będzie kibelek wyłącznie do korzystania na siedząco ;) U mnie przy ściance
    kolankowej 105 cm i 42 st. skosu odsunęliśmy stelaż od ściany tak, że lico zabudowy
    jest 35 cm wysunięte - i to jest wg mnie minimum (przy moich 190 cm). Nie odsuwając
    się od ściany - to będzie kibelek dla niskiej osoby do korzystania wyłącznie na
    siedząco ;)

    mucher

  • 5. Data: 2013-07-12 14:55:39
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2013-07-12, o godz. 05:28:43
    m...@g...com napisał(a):

    > No i będzie kibelek wyłącznie do korzystania na siedząco ;)

    To oczywiste, dla staczy jest pisuar :)
    Niemniej jednak, dystans od ściany kolankowej będzie ok. 50cm.

    --
    Jacek Midura

  • 6. Data: 2013-07-12 20:25:19
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2013-07-12, o godz. 05:28:43
    m...@g...com napisał(a):

    > No i będzie kibelek wyłącznie do korzystania na siedząco ;) U mnie
    > przy ściance kolankowej 105 cm i 42 st. skosu odsunęliśmy stelaż od
    > ściany tak, że lico zabudowy jest 35 cm wysunięte

    A jak rozwiązałeś mocowanie szczytu stelaża?

    --
    Jacek Midura

  • 7. Data: 2013-07-12 21:07:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-11 23:56, Jacek Midura wrote:
    > Jeszcze jeden problem natury łazienkowej: chodzi o stelaż do WC do
    > lekkiej zabudowy, który ma być na poddaszu przy ściance ze skosem.

    Mam od podłogi do miejca gdzie zaczyna sie skos dokładnie 130cm. I to
    jest absolutne minimum. Stojąc przy misce w pozycji wyprostowanej
    dotykam głową skosu i nie jestem wysoki.

    > To oczywiście wyklucza montaż przy użyciu wsporników poziomych będących
    > w komplecie ze stelażem (powiedzmy że byłby to stelaż Roca Pro).

    U mnie zabrakło 3cm żeby wejśc w wieniec. Dorobiłem dwa profile do
    zabudowy szaf (takie z dużą ilością podluznych dziurek na wsporniki)
    przewiercone w 3 miejscach. Przykrecone niżej na dwa kołki, trzecia
    śruba u góry do stelażu. Jestem zaskoczony sztywnością całości.

  • 8. Data: 2013-07-12 21:15:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-07-12 21:07, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > zabudowy szaf (takie z dużą ilością podluznych dziurek na wsporniki)
    > przewiercone w 3 miejscach. Przykrecone niżej na dwa kołki, trzecia

    Tak to wygląda:

    http://sebobialy.net/mocowanie_stelazu.jpg

  • 9. Data: 2013-07-12 22:36:18
    Od: m...@g...com

    On Friday, July 12, 2013 8:25:19 PM UTC+2, Jacek Midura wrote:

    > A jak rozwiązałeś mocowanie szczytu stelaża?

    Generalnie na tej odległości dawały jeszcze radę standardowe mcowania od Geberita -
    nie pamiętam tylko, ale chyba do wieńca są dokręcone.

    mucher

  • 10. Data: 2013-07-14 13:48:51
    Od: r...@g...com

    TECE ma w ofercie niższe stelaże.