  • 31. Data: 2010-10-14 20:36:27
    Temat: Re: Sterowanie temp pod?ogówki
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-10-2010 o 16:09:12 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > no niestety ale większość tzw wykonawców to zwykli monterzy bez
    > głębszego wykształcenia technicznego więc ich rozwiązania sa raczej
    > proste.
    Ja bym powiedział gorzej, przypadkowi ludzie którzy wogóle instalacji
    się nie uczyli, tylko gdzieś tam coś podejrzeli i poszli
    na 'swoje'.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2010-10-14 21:28:30
    Temat: Re: Sterowanie temp pod3ogówki
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > z gówna bicza nie ukręcisz.

    No przestan, za geste petle nie spowoduja, ze to nie bedzie dobrze dzialac.
    O wiele gorzej byloby gdyby byly za rzadkie. Z gestymi problemu przeciez nie
    ma a bywaja wrecz porzadane dla PC np. Trzymajmy kciuki, ze dlugosci nie
    przekroczyl i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-10-15 04:12:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > problemu przeciez nie ma a bywaja wrecz porzadane dla PC np.
    > Trzymajmy kciuki, ze dlugosci nie przekroczyl i tyle.

    jak ma gęste pętle to prawdopodobnie ma kosmiczne opory, i diabli wiedzą czy
    sie układ da wyregulować sensownie i sensownei zasilić.

  • 34. Data: 2010-10-15 07:21:36
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

> [...]
    > O wiele gorzej byloby gdyby byly za rzadkie. Z gestymi problemu przeciez
    > nie ma a bywaja wrecz porzadane dla PC np. Trzymajmy kciuki, ze dlugosci

    tak, mam zamiar uruchomic za kilka lat PC

  • 35. Data: 2010-10-15 08:39:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-10-2010 o 22:10:20 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 14-10-2010 o 09:43:26 Tomemk <d...@g...pl> napisa?(a):

    > E tam, nie strasz chlopa. Bedzie najwyzej zasilal podloge nizsza temp,
    > przykreci petle i bedzie git.

    Maniek nie będzie git bo nie znajdzie pompy coby mu to przepchała,
    a będzie sie ledwo ciurkać i efekt będzie taki że 1/3 będzie grzała.
    Po prostu więcej rury nie oznacza cieplej i lepiej.

    Nawet dla PC mozna znaleść sensowny rozstaw rur i na pewno nie będzie
    to 10cm jak u niego.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 36. Data: 2010-10-15 18:53:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 14-10-2010 o 22:10:20 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Nawet dla PC mozna znaleść sensowny rozstaw rur i na pewno nie będzie
    >to 10cm jak u niego.

    Gdyby mial wszedzie deske to te 10cm wydaje sie wrecz optymalne.
    Kiedys w sieci czytalem o instalacji PC jakiejs tam firmy poczynajac od
    instalacji CO wlacznie ze zdjeciami instruktarzowymi. Owa firma miala
    wlasciwie jeden przepis na podlogowke, w calym domu ukladali petle co 8cm i
    nie dluzsze jak 80m. Taka instalacja zapewnia wg. nich optymalna prace PC z
    mozliwie najlepszym COP dzieki mozliwosci zasilania instalacji mozliwie
    niska temp.
    Ja tam nie kreuje sie tu na instalatora, bo podlogowke w zyciu pewnie
    widzialem wylacznie swoja. Rozstaw mam pewnie maly, bo najrzadsza petla to
    20cm a najgestsza 10cm i tego pewnie najwiecej pod deske. Samej podlogowki
    na parterze mam ok. 120m^2 plus gora ok. 50m^2. Nie mam do zasilania tego
    wcale pompy gorniczej i jakos w domu cieplo. Ale generalnie z Twoimi jak i
    Marka D. obawami sie zgadzam, tylko jak zwalona musi byc podlogowka zeby to
    nie dzialalo to nie wiem.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-10-16 06:36:38
    Temat: Re: Sterowanie temp podlogówki
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    powierzchniwo mam b. podobnie. I jesli mozna to:
    - ile mb poszlo ci rur ?

    - ile masz pomp i jakie? Jak je dobierales ?

    - Rozstawy to wyliczales czy "na oko"? Jesli wyliczales to mogłbys podesłac
    swoje pliki? Chcialbym sobie wyliczyc tez sam ale bazujac na jakims przykladzie

    pozdrawiam

  • 38. Data: 2010-10-16 21:06:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "MUA" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
    > powierzchniwo mam b. podobnie. I jesli mozna to:
    > - ile mb poszlo ci rur ?

    Oj trudne pytanie. Podlogowke ukladalem w zeszlym roku na poczatku. Od tego
    czasu troche sie dzialo i prawde mowiac nie pamietam, ale poszlo jakos
    sporo. 1000m napewno, ale ile wiecej to sorry nie pamietam.

    > - ile masz pomp i jakie? Jak je dobierales ?

    Pomp do podlogowki mam jedna, dobieral zaprzyjazniony instalator, jak nie
    pytalem. :-)

    > - Rozstawy to wyliczales czy "na oko"? Jesli wyliczales to mogłbys
    > podesłac
    > swoje pliki? Chcialbym sobie wyliczyc tez sam ale bazujac na jakims
    > przykladzie

    Nie mam plikow. Obliczenia szacunkowe byly robione przez kogos innego, sam
    tylko sprawdzalem we wlasnym zakresie wyrywkowe pomieszczenia. Jak zalalem
    wszystko betonem to i tak to co bylo robione wczesniej stracilo na wartosci,
    bo przeciez nic juz nie zmienie.

    Pozdro.. TK