  • Data: 2017-10-12 19:08:54
    Temat: Re: Stojaca woda w rurze w ziemi
    Od: Tornad <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 października 2017 10:04:04 UTC+2 użytkownik olga napisał:
    > Mam problem ze stojącą wodą w rurze i chciałem się zapytac czy nic się z
    > nia nie stanie w zime, czy nie rozsadzi jak bedzie mroz itd
    > A wiec tak z garazu jest rynna, wchodzi do takiego koszyczka(na liscie
    > itd) a pozniej w ziemie i do rury ktora jest wkopana w ziemi na
    > glebokosci ok 30 cm, moze wiecej i dochodzi do kratki ktora jest na rogu
    > domu. Ostatnio zauwazylem ze stoi troche wody w tej rurze. jest troche
    > mały spadek, ale nie dało sie inaczej.
    > Jak moge pozbyc sie tej wody z tej rury? czy nie ma takiej potrzeby ?

    > http://www.fotoszok.pl/upload/784d2b98.jpg

    Do niewątpliwie madrych rad lacznie z zastosowaniem kabli grzewczych dodam swoje
    trzy centy.
    Nalezy zacząć od sprawdzenia czy z tej "kratki", do której rura dochodzi, woda
    swobodnie wyplywa. W takiej kratce woda moze stagnować gdyż rura odprowdzajaca
    z niej wode może być zatkana. Zatkana odpadkami lisci i smieci, które z woda
    się tam dostaly. Na tym szybko siada, pleśń, mchy i rozne porosty, które
    potrafią odpływ wody całkowicie zatkac. Można nalać do tej kratki wiadro wody
    i obserwować czy ona natychmiast odpłynie czy będzie stagnować.

    To samo moze być w tej rurze doprowdzajacej wode, rurze, która jest częściowo
    nawodniona. tam tez utworzy się korek, który w mozna zime może rure rozerwać.

    Pzdr
    Tornad