    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stopa pod słupek bramy przesuwnej
    Date: Mon, 27 Jun 2016 15:37:29 +0200

    W dniu 2016-06-27 o 10:16, Maciek pisze:

    > Czołem,
    >
    > Robię wjazd i wszelkie betony pod bramę przesuwną.
    >
    > Światło 4,3 m, masa z wypełnieniem jakieś 200 kg (pusty profil i drewno).
    >
    > Wykonawca robót bud: panie, stopa co najmniej 2 m długa, 50 cm szeroka i
    > metr głęboka.
    > Producent (i instalator) bram: stopa 1,4 m długości na 40 cm szerokości na
    > 1 metr głębokości.
    > Kto ma rację?

    Dlugosc zalezy od dlugosci bramy w konsekwencji rozstawu wozkow. Jak
    instalator mowi 1,4 to to jest pewnie jakas wartosc minimalna zeby drugi
    wozek ustawic tak zeby brama mogla sie zamknac. Reszta zalezy od gruntu.
    Moj kolega robiacy bramy opowiadal mi przypadek, ze montowal brame a
    wczesniej kopal pod fundament. No i pieknie sie kopalo, szlo leciutko,
    grunt piekny. Zabetonowal, poczekal iles tam i przyjechal z brama. Po
    zalozeniu i probie zamkniecia, caly betoniak w tym gduncie zaczal sie
    klasc razem z brama. Wiec pewnie lepiej glebiej, szerzej i dluzej niz
    zbyt oszczednie.

    Pozdro.. TK