    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Strop drewniany i kratownica ?
    Date: Sat, 11 Sep 2010 13:14:34 +0200

    > po pierwsze: jaki jest przekrój tych belek legarów, w projekcie trzeba
    > raczej zrobić specjalne obliczenia ich nośności
    > po drugie: przy podobnym rozstawie mam położone 25mm OSB + 12mm OSB w
    > poprzek i jest dobrze, nie ugina się i nie trzeszczy, na to pójdą po
    > prostu panele na piankowym podkładzie (uwaga na montaż osb, trzeba
    > zrobić dokładnie, na dylatacjach, u mnie włąśnie pianka pod panele, i
    > z 1mm szczelinami pomiędzy płytami, żeby nie skrzypiało)
    > po trzecie: ocieplenie, przy adaptacji poddasza dajesz po prostu wełnę
> [...]

    Niestety nie wiem :(

    Tak to jest jak kupuje się "gotowy" dom od firmy budowlanej :(
    Wybiera się kolor dachu , okien i itd i budują ;)

    Wiem jedynie że taki sam dom jaki dla mnie jest budowany miał od razu
    robione poddasze użytkowe i z tego co się dowiedziałem wynajęta została inna
    firma która zrobiła kratownicę pomiędzy legarami , a na to dali płytę osb
    22mm i na tym ustawiono ścianki z płyt kartonowo-gipsowych i zrobiono
    poddasze użytkowe (mieszkalne).

    Mi powiedziano że mam kupić płyty OSB 22mm i starczy , ale po przeczytaniu
    danych "wytrzymałościowych" płyt OSB 22mm wyszło że mają one odpowiednią
    wytrzymałośc jak legary są co 40-50cm a u mnie ma być około 90cm ...

    Być może najtaniej było by dać na razie na strych jakieś dechy 3-4cm i
    spokojnie po nich chodzić a potem te dechy wywalić i położyć poprzeczne
    legary , tyle że boję się że wtedy wysokość poddasza się drastycznie
    zmniejszy i nie bedzie zupełnie sensu ładować w przyszłosci kupę kasy aby
    poddasze doprowadzić do stanu "mieszkalnego" ...