  • Data: 2009-11-15 18:42:41
    Temat: Re: Świetlówka Philips - nie ma to jak być wyruchanym
    Od: Tomek Jetrzycki <t...@b...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Papa Smurfs pisze:

    > ja rozumiem że budowlańcy nie muszą się znać na fizyce, ale powiedz mi
    > co niby ma oznaczać że:
    > - zwykła przeźroczysta żarówka 100W - ok 1350 lumentów
    > - Philips Eco Lustre E14, 8W-40W - 370 lumenów
    > ?
    > podpowiem ci że nic to nie oznacza, to zwykła unijna ściema żeby komuś
    > nabijać kasę, tak więc żadna świetrówka ci nigdy nie zastąpi żarówki, bo
    > te źródła światłą mają RÓŹNE widma, a na przyszłość kup zwykłą żarówkę,
    > albo taką z halogenkiem w środku:O)

    eee mieszasz. To że mają różne widma to fakt. Ale ludzkie oko i tak
    najbardziej reaguje na zieloną część widma. A to właśnie pokazuje
    jednostka zwana lumenem (długość fali ~555nm). Oczywiście źródło światła
    o mniejszej ilości lumenów może emitować więcej fotonów. W pierwszym
    poście psioczyłem, że jak na moje patrzałki to zostałem zrobiony w h***,
    a do tego porównywanie lumenów było prawidłowe.

    Tomek